اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

با چالش منکر و فساد در جامعه مواجه هستیم

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه لازمه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه چالش است، گفت: در کشور با چالش منکر و فساد مواجه هستیم، در امر مبارزه با موضوع فساد، دستگاه قضایی، اجرایی و فرهنگی و مردم نقش دارند.

با چالش منکر و فساد در جامعه مواجه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیامبران الهی، ائمه و علمای دینی مصلحان جامعه هستند، گفت: بنابراین کسانی که امروز در جامعه به‌دنبال اصلاح جامعه هستند در برابر ترویج فساد در جامعه دغدغه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مؤمن واقعی کسی است که در مقابل منکرات در جامعه سکوت نکند، اگر کسی ادعای مسلمانی دارد نمی‌تواند در مقابل گناه، فساد و معصیت در جامعه بی‌تفاوت باشند.

دغدغه مومنان برای برخورد با منکرات

وی با اشاره به اینکه مؤمن باید به آنچه خداوند به او امر کرده است، عمل کند، اظهار کرد: ایمان نباید زبانی باشد، بلکه ایمان باید در عمل ثابت شود، مومن باید دغدغه‌مند و متقی باشد.

نکونام افزود: ترس از نشانه‌های یک مؤمن است، مومن باید از عاقبت و آینده خود در آن دنیا ترس داشته باشد، مؤمنان باید دغدغه داشته باشند تا جامعه به فساد کشیده نشود، انبیای الهی نیز همینطور بودند و وظیفه اصلاح جامعه را بر عهده داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر ادامه دهنده راه انبیا الهی هستند، خاطرنشان کرد: مومنان در این راه سهیم هستند، بسیاری از افراد در زمان پیامبران دین را عامل عقب‌ماندگی می‌دانستند؛ اما باید گفت پیشرفت تکنولوژی و رشد علمی یک مقوله جدا از امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تأکید بر اینکه لازمه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه چالش است، تصریح کرد: مؤمن راحت‌طلب نیست؛ اگر ما در هر کوچه و محله یک آمر به معروف و ناهی از منکر داشته باشیم، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود و جلوی بسیاری از معضلات نیز گرفته می‌شود.

ارتباط مستقیم با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال  و بختیاری برای دریافت اخبار محلات

نکونام در پایان با اشاره به ارتباط مستمر آمران به معروف و ناهیان از منکر چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی‌فقیه در استان، بیان کرد: بنده در طول شبانه‌روز آمادگی کامل برای دریافت اخبار و اطلاعات محلات دارم، آمران به معروف می‌توانند با شماره بنده مستقیم تماس بگیرند یا اطلاعات را به صورت مستند پیامک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان نرم انجام شود، در کشور با چالش منکر و فساد مواجه هستیم، در امر مبارزه با  موضوع فساد دستگاه قضایی، اجرایی و فرهنگی و مردم نقش دارند.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول