اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تمرین مشترک «اف-16» و «اف-35» ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی

در یک رزمایش مشترک هوایی، جنگنده‌های «اف-16» آمریکا و «اف-35» رژیم صهیونیستی تمرین نبرد هوایی و عبور از لایه‌های دفاعی موشک‌های سطح به هوا را تمرین کردند.

تمرین مشترک «اف-16» و «اف-35» ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های «اف-16» نیروی هوایی آمریکا مستقر در پایگاه هوایی «اسپنگدهالم» در آلمان در رزمایش سال 2019 «پرچم آبی» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی  در جنوب سرزمین‌های اشغالی شرکت کردند.

به نوشته شماره دوشنبه وبگاه «دیفنس بلاگ» نیروهای هوایی (رژیم) اسرائیل و ایالات متحده با تمرکز بر بهبود قابلیت همکاری و ایجاد روابط با شرکا و متحدان  این رزمایش را برگزار کردند. در این رزمایش ده‌ها هواپیما سناریوهای مختلف جنگی از جمله رزم هوا به هوا و هوا به زمین را تجربه کرده و با تهدیدات پیشرفته موشک‌های مختلف سطح به هوا و همچنین سناریوهای جنگی دشمن مقابله می‌کنند. این نخستین رزمایش بین المللی با حضور جنگنده‌های نسل پنجم «اف-35» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی است.

روزنامه «جروزالم پست» نیز در گزارشی در این زمینه نوشت که «آدیر» نسخه اسرائیلی اف-35 در این رزمایش شرکت کرد.گفته می‌شود یکی از اهداف این رزمایش تمرین عبور جنگنده‌های اف-35 از لایه‌های پدافند موشکی سامانه‌های قدرتمند «اس-300» و «اس-400» مستقر در کشورهایی چون سوریه و ایران است.

این در حالی است که نشریه تخصصی امور نظامی انگلیس چندی قبل از تمهیدات ایران برای پوشش هوایی مطلوب سرتاسری کشور تا قلمروی هوایی بین‌المللی خلیج فارس و تلفیق چند سامانه دفاع موشکی خبر داد.

 

 هفته نامه انگلیسی «جینز دیفنس» در مطلبی به قلم «جرمی بینی» پیرامون «تقویت شبکه پدافند هوایی ایران» نوشت: فرمانده پدافند هوایی ایران از چشم انداز استقرار سامانه‌های جدید دفاع موشکی «اس-300» در حالی خبر داده که این سامانه‌ دفاع موشکی برد بلند با استقرار در مکان‌های مناسب می‌تواند قلمروی بین‌المللی خلیج فارس را نیز پوشش دهد.

یک رسانه آمریکایی نیز در این زمینه نوشت: سامانه اس -300  قابلیت شبکه دفاع هوایی ایران را افزایش داده و رادارهایی که از این سامانه به ایران فرستاده شده‌اند می‌توانند به طور مستقل برای افزایش میزان رصد و شناسایی بکار روند. (جزئیات بیشتر)

در ژوئن (خرداد) سال 2019، ارتش رژیم اسرائیل دو فروند اف-35  دیگر دریافت کرد و تعداد این نوع جنگنده‌ها را در نیروی هوایی خود به 16 فروند رساند. قرار است رژیم صهیونیستی در مجموع 50 فروند اف-35 تجهیز شود. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته چندین بار رزمایش های مختلفی را برای پی بردن به نقاط قوت و ضعف سامانه دفاع هوایی اس-300 و 400 برگزار کرده است.

 در یک مورد در سال گذشته نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به همراه یونان رزمایش نظامی بزرگی را برای آمادگی جهت عملیات در مناطق دوردست و جهت نابود کردن اهداف خاص برگزار کرد. این رزمایش به عنوان بخشی از برنامه تمرینی ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2018 و با هدف آمادگی نیروی هوایی این رژیم برای عملیات در کشورهای همسایه برگزار شد. (جزئیات بیشتر)

 فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته طی مراسمی به مناسبت دانش آموختگی افسران پدافند هوایی ارتش این رژیم از چالش‌های فرارو خبر داد.

 به نوشته وبگاه «جی ان اس» سرلشکر «آمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی (رژیم ) اسرائیل چهارشنبه گذشته در جمع دانش آموختگان پدافند هوایی با هشدار گفت: «چالش‌های امنیتی پیچیده‌تر می‌شود و اینک علاوه بر موشک‌ها و راکت‌ها، حملات پهپادی و موشک‌های کروز نیز وجود دارد.» (جزئیات بیشتر)

 یک اندیشکده آمریکایی نیز در تحلیلی نوشت، رشد قابلیت‌های دفاع هوایی این امکان را به ایران می‌دهد تا آزادی عمل آمریکا و عملیات هوایی متحدانش در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را به خطر انداخته و آسیب‌پذیری پایگاه‌های هوایی دشمن را بیشتر کند. (جزئیات بیشتر)


پوشش راداری-دفاعی ایران

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول