اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تعیین راهکارهای سقف پرداخت مالیات پزشکان در کمیسیون بهداشت

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس از تعیین راهکارهای سقف پرداخت مالیات پزشکان در این کمیسیون خبر داد و گفت: تکلیف این موضوع باید در شورای حقوق و دستمزد دولت مشخص شده و یا با تهیه استفساریه‌ای حل و فصل شود.

تعیین راهکارهای سقف پرداخت مالیات پزشکان در کمیسیون بهداشت

محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این نشست سه موضوع  در دستور کار این کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: دستور کار اول مربوط به بررسی وضعیت مالیات پزشکان براساس تکالیف قانون بودجه سال جاری بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دریافت مالیات پلکانی از جامعه پزشکی که این رقم تا حداکثر 35درصد بوده است از سوی اعضای کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قربانی گفت: دریافت این مالیات پلکانی توانسته فشار مضاعفی را بر جامعه پزشکی بگذارد که همین امر منجر به کاهش شدید درآمدهای بیمارستان‌ها شده است. به طوری که پزشکان برای اینکه مشمول مالیات پلکانی نشوند رغبتی بر حضور در اعمال جراحی در بیمارستان‌ها نداشته و عملاً به مراکز خصوصی و مطب‌ها می‌روند.

وی گفت: در نشست عصر امروز مسئولین وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه، سازمان نظام پزشکی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان امور مالیاتی حضور داشتند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از مباحث مختلف سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که این موضوع عملاً از سوی این سازمان قابلیت اجرا ندارد زیرا اگر این موضوع از سوی سازمان امور مالیاتی مسکوت واقع شود دیوان محاسبات و سازمان بازرسی می‌تواند مدیران سازمان امور مالیاتی را ملزم به پاسخگویی کند.

قربانی درباره نتایج این بحث گفت: در نهایت مقرر شد تا تکلیف این موضوع در شورای حقوق و دستمزد دولت مشخص شود و یا اینکه با تهیه استفساریه‌ای موضوع حل و فصل شود.

وی گفت: موضوع دوم در دستور کار اعضای این کمیسیون مربوط به پوشش بیمه اجباری بیمه سلامت بود. ضمن اینکه برداشتن سقف بیمه‌ها و سه دهکی که از 40درصد حقوق کمتر دریافتی دارند در جلسه عصر امروز مطرح شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این نشست مطرح شد که اگر قرار است کسی برای بیمه سلامت به دستگاه‌ها مراجعه کند وزارت رفاه بتواند به صورت برخط خوداظهاری افراد را مورد رصد قرار داده و عدم درآمدی مورد صحت قرار گیرد تا بتواند به صورت اجباری آن فرد را تحت پوشش بیمه اجباری و تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

قربانی در پایان گفت: در بخش سوم جلسه نیز آسیب‌دیدگان از اسیدپاشی در کمیسیون بهداشت حاضر شده و مباحثی را مطرح کرده و از اعضای کمیسیون خواستار رفع مشکلات خود شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول