اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

آغاز نام‌نویسی حج تمتع ۹۹ از بهمن‌ماه

در جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری به موفقیت در حج تمتع و اربعین ۹۸ اشاره و زمان آغاز نام‌نویسی از زائران حج تمتع ۹۹ بهمن‌ماه سال جاری اعلام شد.

آغاز نام‌نویسی حج تمتع ۹۹ از بهمن‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری، با حضور حجت‌الاسلام‌ سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و معاونان و مدیران بخش‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، امروز در تهران برگزار شد.

سرپرست حجاج ایرانی در ابتدای این جلسه با تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه واله وسلم) و امام جعفر صادق (علیه‌السلام) به بیان روایتی در خصوص اهمیت مسؤولیت‌پذیری پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) در سخن نورانی خویش می‌فرمایند که «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» همه ما در حیطه کاری که برعهده گرفته‌ایم، مسؤول هستیم و باید پاسخگو باشیم. هر کجا اختیار و پذیرش وظیفه وجود داشته باشد، پاسخگویی و مسؤولیت هم به همراه دارد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در حج تمتع و اربعین ۹۸ موفق عمل کرد

وی افزود: همه ما باید در خصوص کاری که برعهده گرفته‌ایم، خودمان را ارزیابی کنیم. این ارزیابی نشان دهنده این است اگر مشکلاتی در مسیر کارمان وجود دارد با برنامه‌ریزی و به‌سازی می‌توانیم آن را برطرف کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: خوشبختانه ارزیابی که در خصوص حج تمتع و اربعین ۹۸ صورت گرفت، نشان می‌دهد موفقیت‌هایی وجود دارد؛ البته برخی مشکلاتی در این مسیر هست که باید آسیب‌شناسی و بررسی کرد تا برای برنامه‌های سال آینده این مشکلات و آسیب‌ها برطرف شوند.

وی در ادامه از اقدام موفق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در حج تمتع و اربعین ۹۸ در خصوص اعزام زائران ایرانی تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی امسال به‌خوبی عمل کرد، آمار ثبت‌شده، کاهش میزان تأخیر پروازها در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد.

همچنین در این جلسه موضوع کلیات حج ۹۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت گزارشی در این خصوص ارائه کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ان‌شاءالله در بهمن‌ماه ثبت‌نام زائران حج ۹۹ را کلید خواهیم زد و بدیهی است بخشی از اقدامات مقدماتی باید پیش از این تاریخ به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول