اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

شفافیت به معنی حاکمیت مردم بر فعالیت مسؤولین است

عضو سابق جبهۀ مردمی‌نیروهای انقلاب گفت: شفافیت به معنی اینکه حاکمیت مردم باشد و نماینده بداند که رأیی که از مردم می‌گیرد این رأی در عرصۀ دید مردم است و مردم تصمیم می‌گیرند.

شفافیت به معنی حاکمیت مردم بر فعالیت مسؤولین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجتبی ابراهیمی‌عضو سابق جبهۀ مردمی‌نیروهای انقلاب عصر امروز در نخستین جلسۀ از سلسله جلسات «با انجمن تا مجلس» که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز اگر در بین مردم اعم از دانشجویان و غیر دانشجویان از شفافیت، عدالت، عقلانیت و کارآمدی صحبتی بیان می‌شود، یعنی یک حلقۀ مفقوده در این بین وجود دارد.

وی افزود: در کشور و در دوگانگی رشد مردم و حفظ نظام، نیز حتماً حفظ نظام وجود دارد و مقام معظم رهبری بیان می‌کند: «زمانی که امام راحل بیان کرد که حفظ نظام از اوجب واجبات است، یعنی واجب ترین واجب‌ها است»، از این صحبت امام در می‌یابیم که تنها یک واجب وجود دارد و تفاوت ما با سیاسیون فعلی در کشور در تفهیم همین معنی است.

ابراهیمی‌با بیان اینکه ما باید تعریف خود را از شفافیت مشخص کنیم، گفت: منظور ما در شفافیت، تجسس در زندگی اشخاص نیست و این نیست که برای مثال بدانیم که گوشی موبایل فلان نماینده مجلس و یا ماشین فلان دختر وزیر چه مدلی است چراکه این امر به معنی تنزل دادن، تحقیر کردن و فنا کردن مسأله شفافیت است ، بلکه منظور ما از شفافیت این است که شفافیت به معنی مردم محوری، مردمی‌دیدن و تصمیم مردمی‌است؛ به عبارت دیگر تصمیم گیرندۀ اصلی مردم هستند و محور فعالیت هر نماینده، وزیر و مسؤولی باید مردم باشد و برای نمونه در مساله اقتصادی و سیاسی  اگر تصمیمی‌گرفته می‌شود مردم باید تصمیم گیرنده باشند.

عضو سابق جبهۀ مردمی‌ نیروهای انقلاب مطرح کرد: شفافیت به معنی اینکه حاکمیت مردم باشد و نماینده بداند که رأیی که از مردم می‌گیرد این رأی در عرصۀ دید مردم است و مردم تصمیم می‌گیرند و این معنی با معنی اینکه مردم را در لیست‌های انتخاباتی داشته باشیم و نظرمردم را جویا باشیم، تفاوت دارد؛ در شفافیت به دنبال اتاق شیشه‌ای نیستیم تا فعالیت مسؤولان را رصد کنیم.

وی تصریح کرد: امروز برخی در جامعه دعوای جمهوری اسلامی‌ راه انداختند و عنوان می‌کنند که جمهوریت بر اسلامیت و بالعکس اسلامیت بر جمهوریت مرجعیت دارد، در حالی که تفاوتی بین این دو وجود ندارد و مردم حاکم هستند و اسلام منافاتی با مردم ندارد؛ مسلما مردمی ‌که رأی دادند منافاتی با حکومت اسلامی ‌ندارند و این دعواها بازی‌هایی برای سرگرم کردن ما است.

ابراهیمی‌خاطرنشان کرد: امام راحل در سال ۵۷ که انقلاب پیروز می‌شد، مجبور بود از قالب‌های موجود در دنیا یک قالبی را با نام «جمهوری اسلامی» برای حکومت انتخاب کند و وی قائل به حکومت اسلامی‌بود؛ در حکومت اسلامی، حاکم اسلامی ‌نقش تعیین کننده دارد و برای نمونه می‌تواند یک بخشدار مرکزی را در شهر و یا استانی تعیین کند.

عضو سابق جبهۀ مردمی ‌نیروهای انقلاب(جمنا) با اشاره به اینکه رابطۀ رشد مردم و نظام یک رابطۀ دوطرفه است و هراندازه رشد مردم محقق شود، رشد نظام را در پی دارد، خاطرنشان کرد: رشد مردم در حاکمیت ارزش‌ها و مشارکت در تمام امور اتفاق می‌افتد و رشد مردم می‌تواند شامل موضوعاتی همچون شفافیت باشد.

وی اضافه کرد: کشور در دورۀ انتخابات دوقطبی می‌شود چراکه خاصیت انتخابات دوقطبی بوده و زیست و حیات انتخابات‌ها در ایجاد دوقطبی‌ها است و این دوقطبی‌ها همچون گذشته نیست لذا بیانۀ گام دوم رهبری در این خصوص برای جوانان و به ویژه دانشجویان راهگشاست؛ ما باید کمک کنیم و دوقطبی که قرار است در جامعه تشکیل شود سر قطبی حضور داشته باشیم که خواست و نیاز جامعه است و رشد جامعه در آن اتفاق می‌افتد.

ابراهیمی‌گفت: دوقطبیهایی که در انتخابات شکل می‌گیرد حتما به معنی درستی نیست و این دوقطبی‌ها تشکیل می‌شود تا افراد برنده شوند لذا از دانشجویان درخواست داریم تا در دانشگاه چالش راه بیاندازند و دوقطبی درست کنید و از آقای رئیس دانشگاه و مسؤولان مطالبه‌گری و سوال کنند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول