اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید سفیر ایران بر انعقاد هر چه سریع تر موافقتنامه انتقال محکومان با گرجستان

سفیر ایران در دیدار با نخست وزیر گرجستان بر رفع مشکلات ایجاد شده برای اتباع ایرانی به ویژه سرمایه گذاران در این کشور و انعقاد موافقتنامه انتقال محکومان بین 2 کشور تأکید کرد.

تأکید سفیر ایران بر انعقاد هر چه سریع تر موافقتنامه انتقال محکومان با گرجستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با «گئورگی گاخاریا» نخست وزیر گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مسائل دوجانبه سیاسی، اقتصادی و کنسولی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این دیدار، قوام شهیدی با اشاره به مشکلات متعدد ایجاد شده برای اتباع ایرانی به ویژه سرمایه گذاران در گرجستان،  خواستار رفع این مشکلات از سوی دولت جدید آن کشور شد. 

سفیر ایران همچنین خواستار تسریع در عقد موافقتنامه های پایه قضایی به ویژه موافقتنامه انتقال محکومان شد تا زندانیان دو طرف هر چه سریعتر به کشور خود منتقل شوند. 

قوام شهیدی با اشاره به تحریم های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه دولت و ملت ایران، از کشور گرجستان خواست تا با سیاست های یکجانبه گرایی آمریکا علیه ایران همراهی نکرده و موانع موجود در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را برطرف کند.  

سفیر ایران همچنین با اشاره به رشد ۳۹ درصدی حجم روابط تجاری بین ایران و گرجستان در سال گذشته ابراز امیدواری کرد با ایجاد ساز و کار ابتکاری مالی از حداکثر ظرفیت روابط طرفین بهره برده و حجم این روابط رشد چشمگیری داشته باشد.

قوام شهیدی همچنین برای همکاری با گرجستان در حوزه های انرژی ، حمل و نقل و خدمات فنی و مهندسی اعلام آمادگی کرد.

نخست وزیر گرجستان نیز با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت های موجود و برگزاری موفق آخرین کمیسیون مشترک دو کشور که سند آن در زمان وزارتش در تفلیس به امضاء رسید، حجم روابط اقتصادی ایران و گرجستان بیش از پیش افزایش یابد.

وی همچنین ضمن تاکید بر تسریع در نهایی کردن موافقتنامه انتقال محکومان بین دو کشور گفت که مقرر خواهد کرد تا با تصمیماتی جدید که توسعه مناسبات دو کشور را در حوزه های مختلف شامل  شود این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

نخست وزیر گرجستان حفظ تعادل و تسهیل در روابط دیرینه دو کشور را علیرغم تنش های بین المللی حائز اهمیت برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول