اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دردهای بیمارستان کنگان نیازمند درمان!

متاسفانه در مدت اخیر برخی از مردم و فعالین اجتماعی از وضعیت بیمارستان کنگان و عملکرد رئیس بیمارستان رضایت ندارند که منجر به انتقادات و گلایه‌مندی بعضی از شهروندان علیه بیمارستان شده است.

دردهای بیمارستان کنگان نیازمند درمان!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، بیمارستان کنگان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های جنوب استان بوشهر است که به عنوان بیمارستان معین جنوب استان، سه شهرستان کنگان،‌ دیر و عسلویه را تحت پوشش دارد و علاوه بر آن پذیرای تعدادی از بیماران شهرستان جم نیز است.

این بیمارستان دارای ۱۸ بخش است که به‌عنوان بزرگترین بیمارستان جنوب استان بوشهر شناخته می‌شود. پس از استقرار صنعت در این شهرستان، این بیمارستان به کارمندان،کارگران شرکت‌های مستقر در منطقه و همچنین به مردم شهرستان که جمعیت آن‌ها روز به روز در حال افزایش است، خدمات ارائه می‌کند.

انتقاد فعالان اجتماعی از وضعیت بیمارستان کنگان

متاسفانه در مدت اخیر برخی از مردم و فعالین اجتماعی از عملکرد رئیس بیمارستان و وضعیت بیمارستان رضایت ندارند که منجر به انتقادات و گلایه‌مندی بعضی از شهروندان علیه بیمارستان شده است.

یکی از فعالین اجتماعی به نام ج. ص با اظهار نارضایتی از عملکرد رئیس بیمارستان کنگان به خبرنگار فارس گفت: یک نیرو توان مدیریت بیمارستان کنگان، دیر و همچنین مطب شخصی خود را ندارد.

وی با بیان اینکه حضور رئیس در بیمارستان در کل هفته کمتر از ۱۲ ساعت است، ادامه داد: همچنین بدهی بیمارستان وضعیت نامطلوب و بدی دارد که حتی اکثر پزشکان متخصص حاضر به خدمت در این بیمارستان نیستند.

پزشکی که بخاطر نگرفتن حقوق، دستگاه سونوگرافی بیمارستان را شکست

طبق گفته‌های این فعال اجتماعی یکی از پزشکان به دلیل عدم‌پرداخت حقوق خود دستگاه سونوگرافی بیمارستان را شکست.

یکی از مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان به خبرنگار فارس گفت: وضعیت حال بیمار ما به گونه‌ای است که باید حتما در ICU بستری شود، اما متاسفانه این بخش ICU یک تخت خالی ندارد حال چه کسی پاسخگوست؟

برای مشکلات موجود راهکار پیدا کردیم

 رییس شورای اسلامی شهر کنگان در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: شهروندان از وضعیت خدمات‌دهی بیمارستان‌گلایه‌مند بودند که با مراجعه به دفتر شورا و همچنین در فضای مجازی مطالبی عنوان کردند.

 عیسی کرمی افزود: برای بررسی موضوع و شفاف‌سازی با رییس بیمارستان کنگان تماس گرفتیم و کتبا نامه‌ای نوشتیم و درخواست برگزاری یک نشست با حضور حیدری رئیس بیمارستان کنگان و اعضای شورای شهر در دفتر شورا دادیم تا مشکلات بیمارستان را بررسی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری این نشست با حضور رئیس بیمارستان کنگان، ادامه داد: مسائل و مشکلات بیمارستان و راه‌های برون‌رفت از  وضعیت موجود به‌ویژه مشکلات اقتصادی مطرح شد که تقریبا می‌توان گفت در این نشست راهکارهای مناسبی برای این مشکلات پیدا کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی کنگان تأکید کرد: حل این مشکلات مستلزم هماهنگی و پیگیری کار است که به‌زودی این مکاتبات و این مسیر را پیگیری و ادامه خواهیم داد.

برکناری رییس بیمارستان خارج از وظایف شورا است

وی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان خواستار برکناری رییس بیمارستان شدند، عنوان کرد: برکناری رییس بیمارستان خارج از وظایف شورا است و عزل و نصب مسؤولین ارتباطی به شورا ندارد. اگر مسؤولین مربوطه در این زمینه با شورا هم‌فکری کنند، قطعا ما نظرات مردم و افکارعمومی را انتقال خواهیم داد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بیمارستان کنگان به قطب درمان جنوب استان بوشهر تبدیل شده است و با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان موفق شدیم بیمارستان را در همه جهات از جمله تجهیز بیمارستان به دستگاه آ‌م‌آر‌آی  پیشرفته و ... مجهز کنیم.

روزانه 3 هزار نفر به آزمایشگاه‌های بیمارستان مراجعه می‌کنند

حسن حیدری افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی تلاش کردیم  سی‌تی‌اسکن بیمارستان به یک دستگاه پیشرفته با برند روز دنیا و دستگاه رادیولوژی یک دستگاه دیجیتال که کاملا پیشرفته و با کیفیت بالا عکس‌برداری می‌کند و همچنین آزمایشگاه‌های بیمارستان را ارتقا دادیم و به دستگاه‌های پیشرفته بطوری که روزانه نزدیک به سه‌هزار نفر برای آزمایش‌های متعدد به این آزمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی درباره توسعه این بیمارستان گفت: بیمارستان را از ۹۲ تخت به ۲۳۳ تخت فعال و ۱۹۲ تخت مصوب وزارت بهداشت و درمان تبدیل کردیم و همچنین  تلاش کردیم این تخت‌ها را ارتقا بدهیم که بیماران شهرستان نیاز به اعزام به مرکز استان یا استان‌های هم‌جوار نداشته باشند.

راه‌اندازی بخش‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات

حیدری ادامه داد: در حوزه جذب نیروی متخصص امروزه در قالب طرح تحول سلامت موفق شده‌ایم متخصصان خوبی در بیمارستان کنگان جذب کنیم و برای اولین بار موفق شدیم بخش جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در این بیمارستان راه‌اندازی کنیم که قبلا این بخش وجود نداشته است.

وی ادامه داد: سالیانه حدود ۶هزار نفر موالید داریم که سال گذشته سه‌هزار و ۵۰۰ نفر به صورت طبیعی و رایگان در قالب طرح تحول سلامت و همچنین هزار و ۶۰۰ نفر به صورت سزارین در بیمارستان کنگان متولد شده‌اند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان  با بیان اینکه در این راستا چالش‌های و مشکلاتی وجود دارد که‌ به‌دلیل وضعیت اقتصادی موجود کمبود‌ها و کسری‌های زیادی وجود دارد، افزود: جنوب استان فارس، شمال استان هرمزگان و صنعت موجود  در منطقه نیز تحت‌پوشش این بیمارستان هستند که نیاز است صنعت ورود کرده و در ارتقای بیشتر بیمارستان کمک کند.

از انتقاد سازنده و بدون غرض‌ورزی استقبال می‌کنم

حیدری مطرح کرد: از انتقادهای سازنده و منصفانه استقبال می‌کنم و جوابگو هستم به شرطی که این انتقادها مغرضانه و چشم‌بسته نباشند و قبلا هم به دعوت شورای شهرکنگان در نشست با فعالان اجتماعی به بیشتر سوالات مطرح شده جواب دادم.

گزارش: صلاح خنافره

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول