اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ناسالم بودن هوای ۶ منطقه تهران برای گروه‌های حساس/ ماسک‌های مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در 6 منطقه از شهر تهران شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه است.

ناسالم بودن هوای ۶ منطقه تهران برای گروه‌های حساس/ ماسک‌های مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران توضیح داد: در حال حاضر در 6 منطقه از شهر تهران شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه است.

وی افزود: 6 منطقه شهر تهران از جمله شادآباد، شهرری، پیروزی، شریف و منطقه 10 از جمله این مناطق هستند و در سایر مناطق شهر تهران شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌های حساس است.

شاهسونی ادامه داد: مهمترین آلاینده هوا در حال حاضر ذرات کمتر از 2.5 میکرون است و به گروه‌های حساس از جمله جانبازهای شیمیایی، مادران باردار، سالمندان، کودکان، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی توصیه می‌شود حتی‌الامکان فعالیت‌های خود را در خارج از منزل کاهش دهند. همچنین گروه‌های حساس از حضور در خارج از منزل پرهیز کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت با بیان اینکه سایر گروه‌ها نیز لازم است در صورت خارج شدن از منزل از ماسک‌های فیلتردار مورد تأیید وزارت بهداشت استفاده کنند، اظهار داشت: افراد جامعه می‌توانند ماسک‌های فیلتردار P2 یا N95 را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

وی ادامه داد:‌ مهمترین توصیه ما به مردم این است که از مواجه با آلودگی هوا پرهیز کنند و در خصوص تغذیه نیز می‌توانند از موادغذایی دارای آنتی‌اکسیدان یا میوه‌های رنگدانه دار استفاده کنند.

شاهسونی با بیان اینکه معمولاً در زمان آلودگی هوا آمار مراجعه به مراکز درمانی افزایش می‌یابد، گفت: در برخی مواقع علائم بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا یک الی سه روز بعد بروز می‌کند که در صورت مشاهده علائم توصیه می‌شود مردم به پزشک مراجعه کنند.

وی درباره آخرین آمار روزهای آلوده شهر تهران از ابتدای سال تاکنون گفت: در بازه زمانی تابستان ما شاهد آلودگی هوا به دلیل آلاینده مسئول ازن بودیم اما طی روزهای اخیر آلاینده مسئول ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است به طور کلی از ابتدای سال تا کنون شاهد 33 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز هوای ناسالم برای تمام اقشار جامعه بوده‌ایم.

به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری با ثبت سوژه‌ای با عنوان «در هوای آلوده تهران به داد جانبازان برسید» خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول