اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعلام آمادگی روسیه برای تقویت توان نظامی ارتش مصر

وزیر دفاع روسیه در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» در قاهره، گفت که مسکو آماده تقویت توان نظامی ارتش مصر است.

اعلام آمادگی روسیه برای تقویت توان نظامی ارتش مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه که بامداد امروز (سه‌شنبه) برای شرکت در ششمین نشست کمیته همکاری‌های نظامی و فنی روسیه و مصر وارد قاهره شده بود، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و ‌گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، وزیر دفاع روسیه در این دیدار گفت: «مسکو آماده است تا برای افزایش قدرت و توان دفاعی ارتش مصر، کمک کند و مصر همزمان که جایگاه خوبی در قاره آفریقا دارد، شریک استراتژیک روسیه در منطقه نیز ‌محسوب می‌شود.»

او با یادآوری سفر «عبدالفتاح السیسی» به شهر سوچی برای شرکت در نشست آفریقایی- روسی در ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) گذشته از قول «ولادیمیر پوتین» از السیسی تشکر کرد و آن را یک اقدام مفید دانست.

اعلام آمادگی روسیه برای همکاری در جهت افزایش توان ارتش مصر، در حالی است که دو کشور از سال ۲۰۱۳ و روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی، میلیاردها دلار قرار داد نظامی امضاء کرده‌اند. قرارداد فروش دهها جنگنده سوخو۳۵ به ارزش دو میلیارد دلار اسفند ماه سال گذشته میان مسکو و قاهره امضاء شد.

علاوه بر این به نظر می‌رسد، همکاری‌های نظامی دو کشور به قراردادهای فروش تسلیحات نظامی محدود نیست و روز گذشته شبکه الجزیره در گزارشی از کمک‌های مصر به شبه‌نظامیان «خلیفه حفتر» در لیبی، نوشت که برخی از این شبه‌نظامیان در خاک مصر و به دست ارتش روسیه آموزش می‌بینند. (جزئیات بیشتر)

امضای قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای «الضبعه» در شمال مصر در نوامبر ۲۰۱۵ بعنوان اولین نیروگاه هسته‌ای مصر را نیز می‌توان بعد دیگری از توسعه روابط مصر و روسیه در دوران عبدالفتاح السیسی دانست.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول