اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

باتری لیتیوم سولفور برد هواپیماهای برقی را 2 برابر می کند

یک شرکت انگلیسی با جایگزین کردن باتری های لیتیوم سولفور با باتری های لیتیومی عادی قصد دارد برد هواپیماهای برقی را دو برابر کند.

باتری لیتیوم سولفور برد هواپیماهای برقی را 2 برابر می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، شرکت انگلیسی اکسیس انرژی بر این باور است که با استفاده از باتری های لیتیوم سولفور می‌توان تا 5 برابر بیشتر نسبت به باتری های لیتیومی انرژی در سلول های باتری ها ذخیره کرد و لذا از این طریق می توان صنعت الکترونیک را متحول کرد.

استفاده از این ترکیب تازه می تواند از وزن باتری های مورد استفاده در هواپیماهای برقی نیز بکاهد و استفاده از آنها را برای مسافرت های طولانی مدت امکان پذیر کند. افزایش چگالی باتری های برقی یک راه حل مناسب برای این مشکل است. باتری های لیتیومی فعلی تنها می توانند 250 وات ساعت انرژی را به ازای هر کیلوگرم در خود جای دهند.

اما باتری های لیتیوم سولفور به علت چگالی بیشتر و هزینه کمتر ساخت می توانند گزینه ای مناسب تر در این زمینه باشند. البته یک نقطه ضعف مهم این باتری ها که از دهه 60میلادی اختراع شده اند، عمر پایین آنها در عین بازدهی بالاست. زیرا پلی سولفیدهای لیتیوم در الکترولیتهای مورد استفاده در این باتریها کاملا محلول هستند و این بدان معناست که کاتد آنها در نهایت با گذشت زمان ذوب می شود.

شرکت انگلیسی برای حل این مشکل یک الکترولیت ایمن و غیر قابل اشتعال را ابداع کرده که قادر به نگهداری از فلز لیتیوم برای مدت طولانی تری است. سلول های کیسه مانند فوق سبک این باتری قادر به ذخیره سازی 500 وات ساعت انرژی به ازای هر کیلوگرم هستند و برای 250بار شارژ مکرر قابل استفاده هستند. امید می رود این رقم ظرف یک سال آینده به 500 بار قابلیت استفاده مجدد افزایش یابد.

با ارتقای باتری های یادشده می توان کاری کرد که نصب آنها بر روی خودروهای برقی امکان تردد آنها را برای حداکثر 800 هزار کیلومتر ممکن کند و پس از آن این باتری ها باید تعویض شوند. همچنین این باتری ها برد هواپیماهای برقی را دو برابر می کنند. پیش بینی می شود برای تجاری سازی این باتری ها به 5سال زمان نیاز باشد.

انتهای پیام/

https://newatlas.com/aircraft/high-density-lithium-sulfur-batteries-aviation-500wh-kg/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول