اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چند غیرنظامی در شمال سوریه در تیراندازی گشت‌های ترکیه مجروح شدند

گشت‌های ترکیه در شمال سوریه به چند غیرنظامی شلیک کردند و در این تیراندازی دست‌کم هشت نفر زخمی شدند.

چند غیرنظامی در شمال سوریه در تیراندازی گشت‌های ترکیه مجروح شدند

به  گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهار روز بعد از آنکه گشتی‌های ترکیه در شمال سوریه یک غیرنظامی را زیر گرفتند، برخی منابع خبری امروز گفتند، چند نفر دیگر نیز بر اثر تیراندازی این گشت‌ها کشته یا مجروح شده‌اند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- امروز سه‌شنبه گزارش کرد که گشتی‌های ترکیه به اهالی عین العرب (کوبانی) که در حال اعتراض به حضور نیروهای نظامی ترکیه بودند، شلیک کردند و چند نفر کشته یا زخمی شده‌اند. دیدبان، آمار دقیقی از کشته و زخمی‌ها ارائه نکرد و فقط نوشت، نُه نفر کشته یا زخمی شده‌اند.

هم‌زمان شبکه خبری «هاوار» نزدیک به کُردهای شمال سوریه گزارش کرد که گشتی‌های ترکیه امروز با شلیک گلوله جنگی و شلیک گاز اشک‌آور هشت نفر را مجروح کرده‌اند. 

طبق گزارش این شبکه، چهار نفر به دلیل اصابت گلوله جنگی و چهار نفر به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار جراحت و مصدومیت شده‌اند. 

چهار روز پیش (هشتم نوامبر) نیز یک غیرنظامی در روستای «سرمساخ» از توابع شهرستان المالکیه در استان الحسکه، بعد از آنکه یک گشتی ترکیه او را زیر گرفت، جان باخته بود.  

طبق این گزارش،‌ علاوه بر گشتی‌های قبل، یک گشت جدید روسی-ترکی در شمال سوریه رصد شده است. مرحله پنجم گشت این دو کشور در راستای اجرای توافق «پوتین - اردوغان»، امروز سه شنبه آغاز شده است. این گشت اکنون در حومه شهر عین العرب (کوبانی) در حال گشت‌زنی است.

دیده‌بان حقوق‌بشر دیروز دوشنبه اعلام کرده بود که نیروهای ترکیه و روسیه دور چهارم گشت مشترک در مناطق شمالی وشمال شرق سوریه را به پایان رسانده‌اند.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه،‌ پیش از بازگشت گشت‌‌ها به محل حرکت حرکت اولیه خود در شیریک و سپس به خاک ترکیه،‌ اهالی روستاهایی که گشت‌ها در آن حضور دارند با سنگ،‌ سبزیجات فاسد و کفش به آنها حمله‌ور شدند. پس از ورود گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه به خاک سوریه این صحنه چندین بار در این مناطق رخ داده است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول