اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اگر دولت جوان سر کار بیاید گام دوم را برمی‌داریم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نظر رهبری این است که مجلس و دولت باید جوان باشد، اگر دولت جوان سر کار بیاید، گام دوم را برمی‌داریم در غیر این صورت نمی‌توانیم گام دوم را برداریم.

اگر دولت جوان سر کار بیاید گام دوم را برمی‌داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی امشب در سلسله نشست‌های تشکل‌ها، نخبگان و فعالان انقلابی مشهد الرضا(ع) که در حسینیه قرآن و عترت برگزار شد، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب نیروهایی داشتیم که پشت سرشان ایستاه بودیم، اما جوانی آمد و توانست جریان را به پیش ببرد، تجربه ۴۰ سال اول انقلاب می‌گوید بار باید روی دوش جوان باشد، رهبری اخیرا فرمودند معنای اینکه بار روی دوش جوان باشد به‌معنای پیرزدایی نیست، پیری جرم نیست، اگر کسی کارایی دارد نباید عوض شود، نظر رهبری این است که مجلس و دولت باید جوان باشد، اگر دولت جوان سر کار بیاید، گام دوم را برمی‌داریم در غیر این صورت نمی‌توانیم گام دوم را برداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ما در عمق هفته وحدت به سر می‌بریم، وحدت به‌عنوان یک تکلیف از طرف امام(ره) از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز برای ما اثر و نقش داشته است و با رهنمودهای رهبری نیز این تکلیف تعیین شده از طرف امام(ره) لحظه به لحظه برای ما مورد تایید واقع می‌شود.

وی ادامه داد: وحدت یک محور لازم دارد، توجه و دقت به آفت وحدت برای ما لازم است، اگر بنا شد محور وحدت داشته باشیم باید توجه کنیم این عاملی که می‌تواند این جریان را به‌هم بزند، چیست؟ رهبری مکرر نکته‌ای را متذکر می‌شوند که انقلاب تمام نشده است و وسط راه هستیم.

آیت‌ الله علم الهدی خاطرنشان کرد: انقلاب این نبود که صرفا فقط مرزها را جابه‌جا کنیم و ارباب پول و قدرت جابه‌جا شوند، انقلاب ما از نقطه‌ای حرکت کرد و نقطه نهایی آن ظهور امام عصر(عج) است و این یک باورمندی در انقلاب است، از روز اول انقلاب یک جهت داشت و آن مبارزه بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: چندی قبل در مورد برخی مشکلات داخلی و خارجی خدمت رهبری گفتم اما ایشان اجازه ندادند که جمله من تمام شود، ایشان فرمودند این انقلاب از روز اول با مبارزه شروع شد و اکنون نیز باید با مبارزه آن را ادامه دهیم، در مبارزه همه چیز هست لحظه به‌لحظه که در این انقلاب پیش می‌رویم، همان طور که انقلاب رو به‌رشد است، نوع مبارزه نیز متفاوت می‌شود.

وی افزود: اکنون طرف ما رسانه‌های دنیا و دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای بزرگ دنیا هستند و به‌جای ساواکی آن روز امروز جریان عظیم توطئه‌های ریشه‌کن‌کننده دشمن است، ما هم باید در داخل و خارج مبارزه کنیم و داخل نیز آن بسترهای پذیرای توطئه خارجی را از بین ببریم.

آیت‌ الله علم الهدی عنوان کرد: مسئله جنگ و مبارزه است، مبارزه این جور نیست که گمان کنید یک حرکت توفنده است، مبارزه تاکتیک نیاز دارد، اما بدانید که ما موظف به مبارزه هستیم، این باید برای ما جا بیفتد، کسی که در میدان مبارزه وارد می‌شود باید از جان خودش بگذرد در غیر این صورت پیروز نمی‌شود.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: امروز با مبعث رسول اکرم(ص) تفاوتی ندارد، وظیفه ما نیز این است که اسلام پیغمبر(ص) را جهانی کنیم، امروز همان شرایط را داریم، اگر‌ واقعا قبول داریم که در وسط انقلاب هستیم و اصل انقلاب مبارزه و جنگ است باید بدانیم که شرط اول آن گذشت است.

وی تصریح کرد: در مورد نشانه‌های مجاهدان در قرآن داریم که آن‌ها خدا و پیغمبر را باور دارند و شک ندارند، بعد از آن گذشت از جان و مال است، اگر نهایت امر گذشت از جان است در مقدمه نیز باید از همه چیز بگذرند، اگر در جریان ولایت پشت رهبری بایستیم ناسزا می‌گویند، برخی همان اول میدان را خالی می‌کنند و تحمل ندارند.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: انسان اگر‌ گذشت داشت بعد از آن راحت است، اگر واقعا بخواهیم پای گفتمان انقلاب بایستیم، ممکن است از نظر فکری طرفدار زیاد داشته باشد، اما آن چیزی که مهم است عملیات است، ما از مرحله فکر گذشته‌ایم، محور ما در وحدت است و وقتی صف بنیان مرصوص تشکیل شد نباید صف را به‌هم بزنیم، گاهی حفظ این صف با جنگ، مقاومت یا گذشتن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اکنون در کشور ولایت و رهبری در جریان است و بحث از شخص نیست، متذکر شد: برخی جریان‌ها در حال جدا شدن از این جریان هستند، برخی از ابتدا دور ایستادند و قبول نداشتند، بر آن‌ها حرجی نیست، اما ما خودی‌ها را از دست می‌دهیم، البته خودی به این معنا نیست که تمام و کمال یکدیگر را قبول داشته باشیم، ما در تفاهم بالای ۵۰ درصد خودی هستیم، این طرف قضیه غیرخودی هستند که از دور ایستاده‌اند و اصلا از ما نیستند، نظام ولایی را نپذیرفته‌اند و اندیشه رهبری را قبول ندارند، اکنون نیز به وضوح به این موضوع تصریح دارند.

وی عنوان کرد: اینکه ما مسیری را طی می‌کنیم که منتهی به ظهور امام عصر(ع) است با راه برخی‌ها متفاوت است، اخیرا حرف‌هایشان را صریحا می‌گویند و معتقدند که چرا باید با همه وارد جنگ شویم؟ در عرصه‌های نظامی و سیاسی نیز این‌ها جلو می‌افتند و می‌خواهند حزبی داشته باشند تا رفاه آن‌ها تأمین شود، مشکل ما در حال حاضر این است که برخی از این خودی‌ها یا اطراف آن‌ها با رهبری انحراف پیدا می‌کنند، باید آن‌ها را حفظ کنیم و با هر اخلاقی که دارند باید حفظشان کنیم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: افرادی داریم که با وجود اینکه اطراف ستون نظام هستند با درجه نسبت به‌رهبری زاویه پیدا می‌کنند، دور هم می‌نشینند و با تز روشن‌فکری در مورد حرف‌های رهبری قضاوت می‌کنند و می‌گویند که نظر ما این است، نباید بگذاریم کسانی که زاویه دارند در نظام به‌جایی برسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مشکل ما این‌ها هستند، کم‌کم خودشان را کنار می‌کشند یعنی در سلیقه و فکرشان با رهبری زاویه پیدا می‌کنند، چون اگر مجلسی همه چیزش هم کامل باشد دشمن از آن نفوذی انتخاب می‌کند و به سراغ همین زاویه‌دارها می‌رود، کشور ما قلعه مستحکمی است و دیوارهای بلندی به‌نام ولایت فقیه دارد، اما دروازه‌گشادی دارد و آن مردم‌سالاری است و انتخابات در حوزه گشاد است، دشمن از همین در وارد می‌شود حواسمان جمع باشد، دشمن از این در‌ وارد نشود.

وی بیان کرد: دشمن نشانه دارد و نمی‌تواند وارد شود اما عواملش را می‌فرستد، یعنی همان‌هایی که زاویه دارند، ۲۰ سال پیش آمریکا به مهره‌های خودش این اندازه بها نمی‌داد اما می‌بینیم اکنون خیلی اهمیت می‌دهد، دشمن به‌جایی رسیده است که آدم‌های بی‌خاصیت هم برای او اهمیت دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: نمایندگی رهبری اقتضا می‌کند تا از ایشان جلو نیفتیم، رهبری در انتخابات مسئله پاسخ می‌دهد اما آن چیزی که مهم است مراقبت و مجاهدت شما دوستان است، به‌هیچ وجه فضا را برای غیرخودی آماده نکنید و در بین خودی‌ها نیز افراد زاویه‌دار با رهبری را قرار ندهید، اگر در مجلس انقلابی ما کسی با رهبری زاویه‌ داشت، اولین مهره دشمن او خواهد بود. 

امام جمعه مشهد عنوان کرد: در عرصه فعالیت و عملیات همه شایسته هستند، ما امروز در تمام عرصه‌ها قوی‌تر از دیروز هستیم و در جهت بصیرت‌آفرینی و بصیرت‌سازی نیروهایی داریم که در ۲۰ سال گذشته نداشته‌ایم، در عرصه جهادی نیز نیروهای جهادگری که امروز داریم را ۲۰ سال گذشته نداشته‌ایم، اگر محاسبه کنیم که در ۴۰ سال انقلاب چقدر شهید داده‌ایم و چه اندازه ریزش داشته‌ایم، همه این‌ها را روی هم بریزیم و رویش‌هایی که امروز داریم را کنار این ضایعات بگذاریم، چند برابر می‌شود.

وی اظهار کرد: ما در هیچ حوزه‌ای نیروی ارزشی کم نداریم، ما در مجموع آنچه در این استان در انتخابات داشته‌ایم نیروی برجسته ولایی در مجلس بوده‌اند، مقام معظم رهبری تا به حال یکی دوبار نسبت به موضع‌های برخی نمایندگان ابراز علاقه کرده‌اند، شاید این نماینده‌ها ایده‌آل نباشند اما در مجموع بد نبوده است.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه حضور شما در عرصه‌ها نتیجه خوبی داشته است، افزود: اکنون به ایمان و فداکاری‌های شما مطمئن هستم که اگر در وسط جریان باشید و آن را حفظ کنید، انسجام نیروها را به‌دنبال دارد، در بالا خبری نیست، نگذارید غیرخودی وارد شود، مجال را از جریان‌های غیرخودی بگیرید و زاویه‌دارها را کنار بزنید، اگر انسجام ما در وسط جریان محفوظ بماند با مشکلی برخورد نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از تهمت‌ها نسبت به بنده جریان اطراف من است، دفتر من فقط جریان منشی‌گری است و به هیچ وجه تصمیم‌گیرنده در کار من نیست، منتهی بحث ما این است که اگر برادر یا خواهری نتوانسته من را ببیند به اطراف من مربوط نیست و به‌خاطر تراکم کار است و چاره‌ای نیست.

وی ادامه داد: اکنون ۷۵ سال دارم و حجم کاری بسیار بالایی دارم، اینکه کسی نتوانسته مرا ببیند به من مربوط است نه به اطرافیان من، من ۱۳ سال است در این شهر امام جمعه هستم اما هیچ‌کس از اطراف من به‌جایی نرسیده است، همه نامه‌ها را خودم پاسخ می‌دهم و هیچ‌کس به‌جز من نامه‌ها را نمی‌بیند.

مشهد کانون اثرگذاری در کل کشور است

در ادامه یک فعال سیاسی اجتماعی گفت: امروز آمریکا نمی‌داند با ما چه کند، اگر این نعمت الهی را قدر ندانیم، از آبرویمان نزنیم و به میدان نیاییم نمی‌توانیم آن را حفظ کنیم، این چند ماه پیش رو بسیار حساس است و در این مدت نباید ارتباط بچه‌های انقلابی قطع شود.

خلیل موحدی با بیان اینکه مشهد کانون اثرگذاری در کل کشور است، ادامه داد: امام(ره) فرمودند آرزوی انبیاء الهی چنین حکومتی بود، حکومتی که مسؤولان آن به‌دنبال پیاده کردن احکام قرآن باشند، امروز این حاکمیت که انحرافی در آن ایجاد شده باید با هزینه درست شود.

وی افزود: جوان انقلابی نیاز به مجلس انقلابی دارد، همه باید تلاش کنیم و دوستانمان را در اختیار بگیریم و مسیر درست را با راهنمایی رهبری شناسایی کنیم، اگر این مسیر را طی کنیم، قطعا پیروزی برای ماست.

این فعال سیاسی و اجتماعی عنوان کرد: امروز دشمنان ما می‌بینند که انقلاب از ایران فراتر رفته است و وسعت پیدا کرده است، از سرتاسر دنیا همه جمع شده‌اند، اگر پای بیعت با امان حق نیامدیم باید با دشمن بیعت کنیم، ملاک مجاهدت و انقلابی‌گری است که رهبری در نقطه عطف گام دوم فرمودند.

موحدی بیان کرد: اگر مجلس انقلابی نداشته باشیم باید دوباره هزینه بدهیم، چرا امروز آقای روحانی با اینکه در مسیر مقابل در حال حرکت است سعی دارد دوگانگی ایجاد کند، آن‌ها می‌خواهند که مجلس را به‌دست بگیرند، چون می‌دانند اگر مجلس انقلابی روی کار بیاید کارشان تمام است.

وی با بیان اینکه امروز جوان مومن انقلابی در کشور در حال له شدن است، خاطرنشان کرد: برجام در جایی رأی آورد که به‌نام انقلاب مجلس رفته بودند، بنابراین اگر ما ملاک‌های انقلابی را لحاظ نکنیم و نتوانیم با این نگاه نماینده به مجلس بفرستیم، کارمان تمام است، رهبری به این روشنی در گام دوم راه را مشخص کرده است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول