اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افراد با گروه خونی O بیشتر خون اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: اهداکنندگان گروه خونی O مثبت و O منفی کمتر از بقیه گروه‌های خونی هستند و در حال حاضر به اهدای خون این افراد نیاز بیشتری داریم.

افراد با گروه خونی O  بیشتر خون اهدا کنند

مجید زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به این که در 6 ماه ابتدایی سال جاری بیش از 90 هزار نفر برای اهدا خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد حدود 71 هزار نفر موفق به اهدا خون شدند که 97 درصد این افراد را آقایان و تنها 3 درصد را بانوان تشکیل دادند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در ادامه افزود: در تمام طول سال ما روزانه به 400 تا 450 واحد خون نیاز داریم و با وجود این که پلاسمای خون را تا بیش از یکسال و گلبول قرمز خون را بین 30 تا 35 روز می‌توان نگهداری کرد، ولی بعضی از فرآورده‌های خونی مانند پلاکت خون تا 72 ساعت بیشتر قابلیت نگهداری ندارد، بنابراین به صورت روزانه به اهدا خون نیاز داریم و از مردم می‌خواهیم که به صورت مستمر و تدریجی به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.

افرادی با گروه خونی O  بیشتر خون اهدا کنند

وی در ادامه با بیان اینکه به مراکز انتقال خون با کمبود گروه خونی O مثبت و O منفی نسبت به گروه‌های خونی دیگر روبرو است، تصریح کرد: اهداکنندگان گروه خونی O مثبت و O منفی کمتر از بقیه گروه‌های خونی هستند و در حال حاضر به اهدای خون این افراد نیاز بیشتری داریم.

با سردی هوا، اراده اهداکنندگان خون سرد نشود

زینلی با اشاره به اینکه اهداکنندگان خون در فصول سرد سال کاهش می‌یابند ولی نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در این مدت به قوت خود باقی می‌ماند، متذکر شد: با توجه به این که در فصل پاییز به سر می‌بریم و به فصل سرد سال نزدیک می‌شویم، از شهروندان می‌خواهیم که اهدا خون را به صورت مستمر در این روزهای سرد سال داشته باشند و به صورت تدریجی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در پایان یادآور شد: مردم استان اصفهان می‌توانند برای اهدا خون به مراکز ثابت انتقال خون میدان خواجو، عاشق اصفهانی واقع در چهارراه عاشق اصفهانی، خمینی‌شهر، زرین‌شهر، شهرضا، گلپایگان، خوانسار، نجف‌آباد، اباذر کاشان و مرکز انتقال خون نایین مراجعه کنند.

انتهای پیام/63112/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول