اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

درنظر گرفتن 600 میلیارد تومان خط اعتباری برای شرکت پدیده/ پاسخگویی مداوم مقدور نیست!

استانداری خراسان رضوی گفت: طبق توافقی که با وزیر اقتصاد شده قرار است در مرحله نخست 600 میلیارد تومان و درنهایت افزایش به یک هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای شرکت پدیده تأمین می‌شود.

درنظر گرفتن 600 میلیارد تومان خط اعتباری برای شرکت پدیده/ پاسخگویی مداوم مقدور نیست!

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی امروز در نشست خبری ستاد تدبیر با موضوع پدیده که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پدیده در خصوص مسائل گردشگری و ساختمانی فعالیت داشته و بر اساس اقداماتی که انجام داد و مشکلاتی که پدید آورد دستگاه قضا ورود کرد و با توجه به اقداماتی که در دوره سابق استانداری انجام شد، ستاد تدبیر برای رسیدگی به وضعیت این شرکت ایجاد می‌شود.

استانداری خراسان رضوی به همکاری همه دستگاه‌های مربوطه در استان اشاره و تصریح کرد: ایجاد کنسرسیوم بانکی با منبعی بالغ‌بر 500 میلیون تومان، حل مشکلات مالیاتی، دریافت مجوزهای قانونی برای پروژه‌هایی که وجود داشت، مجوزهای پایان کار، مجوزهای مربوطه به اماکن مسکونی، راه‌اندازی اتاق مبادله سهام او.تی. سی و حساب‌رسی ازجمله اقدامات انجام‌شده بود.

وی ادامه داد: در ستاد تدبیر جلسات منظم داشتیم و در نخستین جمع‌بندی از دستگاه قضا خواستیم وضعیت سهام و حکم دادگاه را رسیدگی کند.

رزم‌حسینی به جلساتی با وزیر اقتصاد در همین راستا و در خراسان رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: نگاه ستاد تدبیر این بود که حقوق مردم حفظ شود؛ به نظر من کسانی که در مشارکت، پیشرفت و آبادانی شرکت می‌کنند، ارزششان از افرادی که در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند بیشتر است.

استاندار خراسان رضوی بابیان این موضوع که ستاد تدبیر پیش از صدور حکم قضایی بیش از 15 جلسه برگزار کرد، گفت: پس از رای دادگاه سرپرست برای گروه شرکت پدیده تعیین شد.

سهامداران پدیده برای فروش سهام عجله نکنند

در ادامه جلسه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به همکاری رسانه‌ها برای حل مشکلات پدیده اشاره کرد و گفت: آنچه که پیگیری می‌کنیم اجرای حکم است؛ قبل از صدور رای دادگاه ستاد تدبیر با اعضا در راستای تأمین منافع سهام‌داران جلسات کارشناسی تشکیل دادند.

غلامعلی صادقی به مصوباتی که سهام‌داران را به منافعشان می‌رساند اشاره و تصریح کرد: تصور می‌کنیم ستاد تدبیر منافع سهام‌داران را بر اساس نظرات گروه‌های کارشناسی در مرحله صدور رأی، تدبیر لحاظ کرد.

وی بر اجرای حکم تأکید و تصریح کرد: بر اساس رأی دادگاه طلب‌کاران تبدیل به سهام‌دار شدند؛ بسیاری از طلب‌کاران از اینکه به سهام‌دار تبدیل شوند امتناع می‌کردند که خوشبختانه قانع شدند.

رئیس دادگستری خراسان رضوی افزود: تمامی حمایت‌های مسؤولان استانی و کشوری این است که شرکت در مسیر خودش قرار گیرد.

صادقی به‌تاکیدات رئیس دستگاه قضا برای پیگیری وضعیت پدیده اشاره کرد و ادامه داد: تصور می‌کنم که شرایط امروز مثبت است و سهام‌دارن همان‌طور که تاکنون همکاری کردند، بعد از این هم همکاری کنند تا قدم‌های بعدی نیز برداشته شود.

وی توصیه کرد: سهام‌داران صبر داشته باشند و برای فروش سهام عجله نکنند.

پاسخگویی مداوم مقدور نیست!

در ادامه این نشست سرپرست شرکت پدیده شاندیز با اشاره به‌این نکته که امید است سهام‌داران به منافع اصلی خود برسند، بیان کرد: از زمان صدور حکم تاکنون، همکاران بنده با سخت‌کوشی، فرصت‌های لازم را به سرمایه تبدیل کردند.

علی کریمی قدوسی ادامه داد: سهام‌داران اجازه دهند مدیریت به تلاش‌های خود ادامه دهد اینکه بخواهیم مدام پاسخگو باشیم، مقدور نیست.

وی بابیان این نکته که برای برگزاری مجمع یک پیش‌فرض‌هایی باید صورت گیرد تا برگزاری آن به ‌سرانجام برسد، گفت: یکی از مسائلی که به جد دنبال پیگیری آن هستیم تعیین تکلیف 3 هزار و 700 میلیارد تومان بدهکاری شرکت‌های پدیده است که باید ابتدا به آن رسیدگی شود.

سرپرست شرکت پدیده شاندیز تأکید کرد: آنچه که تعیین تکلیف شده در خصوص این بدهی هیچ ربطی به سهامداران ندارد، بلکه با این کار درصددیم امنیت سهامِ سهام‌داران مورد تأکید و توجه قرار گیرد.

تعیین تکلیف بیش از 2 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های پدیده

کریمی قدوسی یادآور شد: تاکنون از این میزان توانستیم بیش از 2 هزار میلیارد تومان را تعیین تکلیف کنیم که این میزان ارزش سهام و دارایی شرکت پدیده را رقم می‌زند و در آینده باعث افزایش سهام شرکت می‌شود و این یک نکته کلیدی است.

وی بیان کرد: ریل‌گذاری ما اجرای حکم دادگاه بود، بنابراین باید کاری کنیم که رأی را تبدیل به اجرا کنیم.

سرپرست شرکت پدیده شاندیز به ایجاد کارگروه تعیین تکلیف مطالبات افراد حقیقی و حقوقی اشاره و عنوان کرد: شرکت توانست کارگروه را تشکیل دهد و در آن عمده مطالبات را تعیین تکلیف کنیم.

تا پایان آذرماه تاریخ برگزاری مجمع نهایی می‌شود

کریمی قدوسی تأکید کرد: طبق قولی که داده شده به یاری خداوند با الزامات صورت گرفته، تا پایان آذرماه تاریخ برگزار مجمع را قطعی کردیم و آنچه که در آن می‌گذرد را از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

وی به مشارکت مسؤولان شرکت پدیده و دولت در جهت حفظ منافع سهام‌داران اشاره کرد و افزود: هیچ زمینه‌ای برای اینکه حقوق سهام‌داران تضییع شود وجود نخواهد داشت و قطعاً منافع سهام‌داران مورد توجه قرار می‌گیرد.

از آینده شرکت پدیده غافل نیستیم

سرپرست شرکت پدیده شاندیز گفت: در این فاصله از افق پدیده هم غافل نشدیم و برای آینده شرکت هم خط‌مشی‌ها و استراتژی‌هایی را ترسیم کردیم و پدیده به‌عنوان یک مجموع اقتصادی چرخش راه می‌افتد تا بتواند به‌عنوان یک مرکز ثقل اقتصادی در استان درآید تا به‌عنوان یک مجموعه اقتصادی نوین، برای سهام‌داران و مردم ایران نقطه امیدی باشد.

در ادامه این نشست کریمی قدوسی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص سهام جبرانی گفت: به‌زودی یک شورای راهبری برای پدیده تشکیل می‌شود و تمام کسانی که اهل نظر در حوزه اقتصادی هستند با نگاه به گذشته افق آینده را ترسیم کنند و برای پشتیبانی از این طرح خط اعتباری خوبی هم از جانب دولت در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست شرکت پدیده شاندیز ادامه داد: یک‌میلیون و 100 هزار متر ملک بارگذاری مجموعه پدیده در زمینی به مساحت 52 هکتاری به اضافه پروژه‌هایی که در کیش است، که همه این‌ها به حرکتی جدید برای مسائل اقتصادی و کارآفرینی تبدیل می‌شود.

توانستیم کنتر محاسبات بانک‌ها را خاموش‌کنیم

وی در خصوص تعیین تکلیف بدهکاری شرکت گفت: از 3 هزار و 760 میلیارد تومان بدهی در گروه پدیده، بر اساس رای صادره دادگاه و توافق با سهام‌داران 2 هزار و 760 میلیارد تومان به برگ سهام از محل سهام، سهام‌داران قبلی تبدیل شود که در حقیقت با این کار توانستیم کنتر مربوط به محاسبات بانک‌ها را از زمان صدور رای خاموش‌کنیم که چنانچه خاموش نمی‌شد هرروز بر میزان آن اضافه می‌شد.

کریمی قدوسی اضافه کرد: از این میزان 5 میلیارد تومان بدهی جاری تسهیلات است، 800 میلیارد تومان بدهی به سازمان‌ها ادارات و شهردار است و 358 میلیارد تومان بستان‌کاران خرد بودند و قسمتی از این رقم که 232 میلیارد تومان است به مجموعه درآمدهای شرکت بازمی‌گردد.

پرونده مدیران اجرایی وقت پدیده در دست تحقیقات است

در ادامه رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص برخورد با مدیران وقت پدیده، گفت: پرونده مدیران اجرایی که در قالب معاونت و مشارکت مرتکب جرم شده باشند، در حال تحقیقات و پیگیری است.

صادقی در پاسخ به اینکه آیا سرمایه‌گذار جدید می‌تواند در شرکت سرمایه‌گذاری کند، بیان کرد: در این رابطه جلساتی برای حفظ منافع سرمایه‌گذاران برگزار شد، اما مورد جدی نداشتیم که به مرحله واگذاری برسد.

وی ادامه داد: مطمئناً امروز که شرایط تشکیل مجمع عمومی و انتخاب هیئت‌مدیره فراهم می‌شود، ستاد تدبیر بنا ندارد که در شرکت تصمیماتی را اخذ کند که برخلاف خواسته مالکان سهام‌دار باشد و بعدازاین هم خودِ سهام‌داران هستند که باید تصمیمی گیری کنند.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در مورد همکاری محکومان، تصریح کرد: قبل از اینکه محکومان محاکمه شوند از آنان خواسته شد که همکاری داشته باشند، اما همکاری جدی نداشتند و خودِ پهلوان هم گفته بود که نه من پولی دارم و نه توانی دارم؛ تاکنون همکاری جدی از جانب محکومان صورت نگرفته است.

دستگاه قضا از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد

صادقی در خصوص آخرین اقداماتی که استانداری و دستگاه قضایی برای ورود سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند، ابراز کرد: از زمانی که استاندار جدید در استان حضور یافته و موضوع مثلث اقتصادی توجیه و اطلاع‌رسانی شد، از مراجعی که به‌صورت جدی با آنان صحبت کردیم و اضافه بر آنچه که در استان حمایت کردیم، قراردادها را روسای دادگستری شهرستان‌ها و استان امضا کردند، رئیس قوه قضائیه هم بخشنامه‌ای صادر کرد که در همین راستا که همه استان‌ها، همه دادستان‌ها و تک‌تک قضات موظف شدند در حمایت از سرمایه‌گذاری تمام اختیارات قانونی خود را به‌کارگیرند.

رئیس دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد: در جمع فعالین اقتصادی هم عنوان شد هرگونه حمایتی که در این راستا نیاز داشته باشند پای‌کار خواهیم بود.

پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران

در ادامه استاندار خراسان رضوی هم در این خصوص گفت: واقعیت این است که فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن می‌کنیم و برای استقبال از سرمایه‌گذاران همدل و همراه هستیم و تنها استان در کشور راداریم که رئیس دادگستری استان و شهرستان‌ها پای قرارداد فعالان اقتصادی را امضا کردند.

رزم‌حسینی بابیان این نکته که تاکنون یک هزار و 129 قرارداد سرمایه‌گذاری به مبلغ 128 هزار میلیارد تومان امضاشده است، بیان کرد: همه روسای دادگستری خراسان رضوی و شهرستان‌ها، فرمانداران و ائمه جمعه در سراسر استان در این خصوص همکاری داشتند.

رزم حسینی ادامه داد: راه نجات کشور را قدرت اقتصادی است و ثبات سیاسی به این قدرت گره‌خورده است.

از طریق فضای مجازی پاسخگوی سهام‌داران هستیم

در ادامه سرپرست شرکت پدیده شاندیز در خصوص برگزاری جلسه‌ای با سهامداران گفت: تشکلی که در این زمینه باید پاسخگو باشد بخش رسانه‌ای شرکت است و سعی می‌کنیم از طریق سایت و فضای مجازی پاسخ‌گو باشیم، اما در این مدت باید خود را برای برگزاری مجمع آماده کنیم و سهام‌داران نیز باید سؤال خود را در این مجمع بپرسند، البته بایستی سؤالات سهام‌داران را پاسخگو باشیم.

کریمی قدوسی تأکید کرد: مجموعه پدیده متعلق به مردم است و هیچ پایگاه سیاسی و جناحی نداریم، البته گاهی برخی شبهات به وجود می‌آید، اما ما می‌کوشیم پدیده را در مسیر اقتصادی اداره کنیم.

وی در خصوص در نظر گرفتن خط اعتباری برای پدیده از جانب دولت، گفت: سقف کنسرسیوم 500 میلیارد تومان بوده و درخواست به 100 میلیارد تومان داده‌شده که در این خصوص دستوراتی صادرشده است.

بانک‌ها نیاز به طراحی اقتصادی مجموعه‌دارند و توجیه اقتصادی آن باید انجام شود؛ امید است این خط اعتباری تأمین شود تا مشکلات پدیده مرتفع شود.

در نظر گرفتن 600 میلیارد تومان خط اعتباری

در ادامه استاندار خراسان رضوی در این خصوص گفت: طبق توافقی که با وزیر اقتصاد شده قرار است در مرحله نخست 600 میلیارد تومان و درنهایت افزایش به یک هزار میلیارد تومان تأمین می‌شود و مابقی تقاضا را هم به شورای هماهنگی اقتصادی بردیم.

رزم حسینی تأکید کرد: سیاست دولت از روز اول سیاست عدم دخالت به شرکت پدیده و فقط حمایت است.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول