اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

میزان اعتبارات ارزش افزوده بخش قلعه‌نو برای مردم شفاف است

بخشدار قلعه‌نو با تاکید بر اینکه هیچ چیز را پنهان نمی‌کنیم و شفاف هستیم، گفت: میزان اعتبارات ارزش‌افزوده‌ای که از سال ۹۵ تا ۵ ماه اول سال ۹۸ به دهیاری‌های بخش قلعه‌نو تخصیص داده‌شده بود را در نماز جمعه بخش اعلام و هم در سایت بخشداری برای اطلاع عموم مردم درج کردیم.

میزان اعتبارات ارزش افزوده بخش قلعه‌نو برای مردم شفاف است

علیرضا صادقی بخشدار قلعه‌نو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص ارزش‌افزوده‌هایی که به روستاهای بخش قلعه‌نو اختصاص‌یافته است، اظهار کرد: بنا بر دستور مقام معظم رهبری که فرمودند «مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند»؛ میزان اعتبارات ارزش‌افزوده‌ای که از سال ۹۵ تا ۵ ماه اول سال ۹۸ به دهیاری‌های بخش قلعه‌نو تخصیص داده‌شده بود را در نماز جمعه بخش اعلام و هم در سایت بخشداری برای اطلاع عموم مردم درج کردیم و همچنین محل هزینه کرد این اعتبارات درگذشته و در آینده را نیز مشخص کردیم.

وی با اشاره به نامه اختصاص ۱۰ درصد ارزش‌افزوده به اشتغال روستایی که به دهیاری‌ها ارسال‌شده است، گفت: زمان ارسال این نامه به ۲ الی ۳ ماه پیش برمی‌گردد.

بخشدار قلعه‌نو در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه محل هزینه کرد ۱۰ درصد ارزش‌افزوده، بیان کرد: تکلیف ما مشخص نیست که باید با این  ۱۰ درصد چه کنیم! آیا باید اقدام به تأسیس ابنیه کنیم یا صندوق حمایتی برای اعطای وام، تسهیلات، خرید تجهیزات برای کارگاه‌ها و... تشکیل بدهیم؟!

صادقی تأکید کرد: طی جلساتی که با فرماندار شهرستان ری داشتیم مقرر شد دهیاری‌های قلعه‌نو با این ۱۰ درصد ارزش‌افزوده اقدام به ساخت سوله کارآفرینی در روستاهای خود کنند و در حال حاضر نیز در روستای قمی آباد، طالب‌آباد، گل‌تپه کبیر این کار انجام‌شده است.

وی به همکاری‌هایی که با سازمان بسیج در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در بخش قلعه‌نو داشته‌اند، اشاره کرد و افزود: ما برای اولین بار با کمک بسیجیان، کشت زعفران ایروپونیک در حیاط و پشت‌بام منازل روستای قلعه‌نو و طالب‌آباد را آغاز کردیم.

بخشدار قلعه‌نو با بیان اینکه جلسه‌ای نیز با بنیاد برکت جهت توسعه اشتغال داشته‌ایم، عنوان کرد: از سوی بنیاد برکت، تسهیلات ۵۰ الی ۴۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۴ درصد به کارآفرینان پرداخت و تا ۵ سال نیز پشتیبانی می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه در سطح بخش قلعه‌نو به‌جرئت می‌توان گفت که تمام روستاهای ما درگیر بحث اشتغال خرد و خانگی هستند، تصریح کرد: اگر بتوانیم مازاد ارزش‌افزوده‌ها بعد از احداث سوله کارآفرینی را به سمت حمایت از افرادی که در حوزه کارآفرینی روستایی فعال هستند هدایت کنیم، قطعاً این موضوع نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در اشتغال روستا بگذارد.

وی در پایان با بیان اینکه عوارضی بابت احداث گلخانه در بخش قلعه‌نو از کارآفرینان دریافت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن شهرستان ری داشته‌ایم، شرایطی فراهم کردیم تا در تسهیل‌ترین شرایط و در کمترین زمان ممکن مجوز احداث گلخانه را صادر کنیم و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز به‌صورت رایگان مجوزهای لازم را صادر می‌کنند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول