اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نحوه تغییر فونت دستگاه‌های اندرویدی

بسیاری از کاربران اندرویدی علاقه دارند که فونت دستگاه خود را عوض کنند یا سایز آن را تغییر دهند و کلاً تغییراتی در فونت دستگاه ایجاد کنند.

نحوه تغییر فونت دستگاه‌های اندرویدی

خبرگزاری فارس اراک؛ بسیاری از کاربران اندرویدی علاقه دارند که فونت دستگاه خود را عوض کنند یا سایز آن را تغییر دهند و کلاً تغییراتی در فونت دستگاه ایجاد کنند. برای این کار در سیستم عامل اندروید شما می‌توانید در بخش تنظیمات، فونت را تغییر دهید کافی است وارد بخش Display شوید.

گزینه Font را بزنید؛ همچنین به‌جز انتخاب فونت دلخواهتان می‌توانید سایز و روشنایی فونت‌ها را هم تغییر دهید.

غیر از فونت‌های موجود که به صورت پیش‌فرض می‌بینید، شما هم می‌توانید فونت‌های دیگری را دانلود کنید؛ برای این کار گزینه Download Fonts در آخر لیست فونت‌ها بزنید.

بعضی از فونت‌ها رایگان و بعضی‌هایشان هم پولی هستند. پس از اتمام دانلود اطلاعات فونت‌ها به دستگاهتان منتقل می‌شود و در بخش فونت‌ها می‌توانید آنها را ببینید، اما ممکن است این روشی که گفته شد در نسخه اندروید دستگاهتان و یا حتی خود دستگاهتان کار نکند.

روش دیگر، استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث است که به آنها مبدل فونت می‌گویند؛ برنامه‌های زیادی برای این کار در گوگل پلی است اما برای استفاده از بسیاری از آنها، باید دستگاهتان Root باشد؛ اما اپلیکیشن‌های زیر نیاز به روت شدن دستگاه ندارند.

اپلیکیشن iFont یک ابزار قوی برای تغییر فونت

iFont فونت‌های زیاد و متنوعی برای زبان‌های مختلف دارد و شما می‌توانید از میان آنها فونت دلخواهتان را انتخاب کنید. فونت‌های زبان‌های غیر انگلیسی این برنامه خیلی بهتر از فونت‌های انگلیسی آن است.

 برای استفاده از iFont، کافی است ابتدا در گوگل پلی آن را دانلود و پس از اجرا، در تب RECOM از ردیف اول، زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعد از میان لیست فونت‌های آن زبان، فونت دلخواهتان را انتخاب کنید.

اپلیکیشن Font Fix هم برای این کار طراحی شده است، اما محدودیت‌های بیشتری دارد و در همه دستگاه‌های اندرویدی کار نمی‌کند؛ به عبارت بهتر این برنامه روی هر دستگاه اندرویدی که از محصولات سامسونگ نباشد، کار می‌کند ولی فقط روی بعضی از مدل‌های سامسونگ کارایی دارد. 

برای استفاده، ابتدا وارد گوگل پلی شوید و آن را دانلود و اجرا کنید، پیش از دانلود فونت‌ها می‌توانید ببینید آنها چه مقدار از فضای دستگاهتان را اشغال می‌کنند و بعد دانلودشان کنید.

بعد از دانلود و نصب فونت هم فونت در دستگاهتان فعال می‌شود. اگر در نصب و راه‌اندازی فونت‌ها مشکل داشتید، در تنظیمات دستگاه وارد بخش Security شوید و گزینه Unknown Sources را فعال کنید.

روش دیگر برای تغییر فونت استفاده از لانچرها است که قابلیت زیادی را برای شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد. لانچرها ابزارهایی هستند که کمک می‌کنند رابط کاربری دستگاهتان را به شکل دلخواه، شخصی‌سازی کنید.

نمونه‌های زیادی از این ابزار در گوگل پلی به صورت رایگان موجود است که به شما امکان تغییر فونت را هم می‌دهد.

********

علی اصغر زارعی

********

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول