اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دهقان: شورای نگهبان یک اصل اساسی دارد و آن عمل به مر قانون است

عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد که شورای نگهبان یک اصل اساسی دارد و آن عمل به مر قانون است.

دهقان: شورای نگهبان یک اصل اساسی دارد و آن عمل به مر قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، محمد دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان طی سخنانی در همایش سراسری هیئت‌های نظارت سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاریست، با تاکید بر اینکه هیئت‌های نظارت باید تمام نظرات و نکات خود درباره کاندیدا‌ها را به صورت مستند در اختیار داشته باشند، گفت: شورای نگهبان یک اصل اساسی دارد و آن عمل به مر قانون است.

وی همچنین بر مبارزه با مفاسد به عنوان یک وظیفه همگانی، تاکید کرد و اشاراتی هم به وظایف هیئت‌های نظارت در جریان برگزاری انتخابات مجلس داشت.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به استقامت بزرگان در شورای نگهبان برای جلوگیری از استحاله نظام، تصریح کرد: حضور شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله جنتی و آیت‌الله یزدی در شورای نگهبان یکی از از عوامل اصلی در جلوگیری از استحاله نظام بوده است.

دهقان خاطر نشان کرد: هر کدام از اتفاقاتی که در این چهل سال برای انقلاب اسلامی و کشور ما رخ داده می‌توانست یک کشور را ساقط کند، از عملیات‌های تجزیه طلبانه گرفته تا جنگ تحمیلی و انواع فتنه‌هایی بود که در کشور رخ داده و همگی می‌توانستند انقلاب را از بین ببرند، اما عواملی وجود دارد که این عوامل مانع از آسیب دیدن کشور شدند.

وی در پایان، «رهبری الهی امامین انقلاب»، «حضور مجاهدانه مردم متدین در صحنه‌های مختلف» و همچنین «شورای نگهبان» را عوامل اصلی بقای انقلاب اسلامی دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول