اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اهمیت مخاطب‎شناسی در قصه‎گویی‎ها پررنگ شود

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در این جشنواره اهمیت مخاطب‎شناسی در قصه‎گویی‎ها کمرنگ بود، گفت: خلاقیت تنها در شیوه قصه‎گویی نیست و در انتخاب قصه‎ها نیز باید لحاظ شود.

اهمیت مخاطب‎شناسی در قصه‎گویی‎ها پررنگ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، افسون امینی امشب در آیین اختتامیه بیست‎و دومین جشنواره بین‎المللی قصه‎گویی منطقه پنج کشور در گلستان اظهار کرد: استقبال خانواده‎ها از جشنواره قصه‎گویی بی‎نظیر بود و تاکنون شاهد چنین استقبالی در دیگر استان‎ها نبودم.

وی تصریح کرد: در جامعه‎ای زندگی می‎کنیم که حرف نخست را در خانواده‎ها، نظام آموزشی می‎زند و متأسفانه نظام آموزشی نیز قصد تغییر ندارد گرچه شعار تغییر می‎دهد، در چنین جامعه‎ای اتفاقی نمی‎افتد مگر آنکه خودمان خواستار تغییر شویم.

* متأسفانه نظام آموزشی جلوی رشد عاطفی تخیل و استعداد را می‌گیرد

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد: وقتی والدین اولویت دانش‎آموزان را درس قرار می‎دهند اتفاقی برای فرهنگ جامعه نمی‎افتد.

امینی با بیان اینکه متأسفانه نظام آموزشی جلوی رشد عاطفی تخیل و استعداد را می‎گیرد، یادآور شد: آموزش و پرورش دانش‎آموزان را نیمه خالی لیوان می‎بیند که باید با متون درسی اعم از شیمی، فیزیک، ریاضی و ... پر شود اما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانش‎آموزان را لیوان پُر می‎بیند که باید استعدادهای آن خالی شود.

وی با بیان اینکه خانواده‎ها فرزندان را زیر بار کلاس‎های آموزشی و کنکور خرد نکنند، خاطرنشان کرد: والدین در کنار کانون پروش فکری بایستند و به فرزندان خود فرصت دهند فارغ از نظام آموزشی بتوانند رشد کنند.

* قصه‎گوها باید به سراغ خلاقیت در متن قصه‎ها حرکت کنند

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در این جشنواره اهمیت مخاطب‎شناسی در قصه‎گویی‎ها کمرنگ بود، بیان کرد: مهم است که مخاطب قصه را بشنود و برای آن وقت بگذارد، خلاقیت تنها در شیوه قصه‎گویی نیست و در انتخاب قصه‎ها نیز باید لحاظ شود.

امینی با بیان اینکه قصه‎گوها باید به سراغ خلاقیت در متن قصه‎ها حرکت کنند، تأکید کرد: در کنار ترویج قصه‎گویی باید به ادبیات قصه‎ها نیز توجه کنند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول