اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واکسیناسیون ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار رأس انواع دام در زنجان

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۹۲ مورد واکسیناسیون انواع دام سبک و سنگین در زنجان انجام شده است.

واکسیناسیون ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار رأس انواع دام در زنجان

محمد باقر حاج کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری‌های واگیر در زنجان به صورت مستمر انجام می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۹۲ مورد واکسیناسیون انواع دام سبک و سنگین در زنجان انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری ۷ هزار و ۸۱۲ رأس گاو و گوساله در مقابل بیماری «شاربن» واکسینه شده‌اند، تصریح کرد: ۴۰۰ هزار و ۸۷۳ رأس گوسفند و بز و ۲۹۰ رأس حیوان تک سم نیز در این بازه زمانی واکسینه شده‌اند.

وی از واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۴۹۰ رأس گاو و گوساله در مقابل بیماری «شاربن علامتی» طی هفت ماه گذشته از سال خبر داد و بیان کرد: طی این مدت ۲ هزار و ۴۷۵ رأس گوسفند و بز نیز در مقابل این بیماری ایمن شدند.

حاج کاظمی با اشاره به واکسیناسیون ۶۰۳ هزار و ۶۶۹ رأس گوسفند و بز در مقابل بیماری «آنتروتوکسمی» طی سال‌جاری ادامه داد: در این بازه زمانی ۱۶ هزار و ۱۸۴ رأس گوسفند و بز در مقابل بیماری «قانقاریا» و ۳۸ هزار و ۱۶۶ رأس گوسفند و بز نیز در برابر بیماری «آگالاکسی» ایمن شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه از آغاز سال‌جاری تا کنون ۳۵ هزار رأس گاو و گوساله در مقابل بیماری تب برفکی ایمن شدند، اظهار کرد: ۴۴۶ هزار رأس گوسفند و بز نیز در این مدت در مقابل بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته از سال‌جاری ۹۶۳ هزار و ۸۶۵ رأس گوسفند در برابر بیماری آبله گوسفندی واکسینه شدند، گفت: ۱۰۱ هزار و ۹۵۲ رأس بز نیز در این بازه زمانی در مقابل بیماری واکسینه ایمن شدند.

حاج کاظمی با بیان اینکه ۸۱ هزار و ۹۸۹ رأس گاو و گوساله در برابر بیماری لمپی اسکین در زنجان واکسینه شده‌اند، گفت: ۲۰۶ هزار و ۱۷۲ رأس دام سبک نیز در سال‌جاری در مقابل بیماری p.p.r ایمن شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ رأس گاو و گوساله در سال‌جاری در برابر بیماری «تیلریوز» واکسینه شده‌اند، گفت: یک هزار و ۹۶۷ رأس سگ نیز در سال‌جاری مدر قابل بیماری «هاری» واکسینه شدند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول