اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چیزی که انسان را به پول‌پرستی سوق می‌دهد عشق به لذایذ دنیایی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: چیزی که انسان را به‌دنبال پول می‌برد عشق به لذایذ نفسانی است، پول به تنهایی دوست داشتنی نیست، انسان چیزی که در سایه پول انجام می‌دهد را دوست دارد.

چیزی که انسان را به پول‌پرستی سوق می‌دهد عشق به لذایذ دنیایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی امشب در جلسه تفسیر قرآن که در مهدیه مشهد برگزار شد، ضمن تفسیر آیات 19 تا 21 سوره مبارکه شوری، گفت: انسان‌ها گاهی آخرت‌خواه می‌شوند و گاهی دنیاپرست می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در همین تقسیم‌بندی گاهی انسان‌های بدون عقیده به‌دنبال پول می‌روند و به‌جایی می‌رسند که منکر معاد، بهشت و جهنم می‌شوند.

وی افزود: برخی صبح تا شب به‌دنبال پول می‌دوند و در این مسیر تا جایی پیش می‌روند که تکذیب هم می‌کنند، افرادی هم ممکن است این کار را انجام دهند اما در جوانی اعتقاد ویژه‌ای داشته باشند اما در 80 سالگی منکر معاد شوند.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به آیه 19 سوره شوری یادآور شد: به همین جهت خداوند می‌فرماید کسی که نتیجه دنیا را  اراده کند در آخرت بی‌نصیب است، چرا که عاقبت آن‌ها اینگونه است که دنبال شریک‌هایی برای خداوند می‌روند که خداوند اجازه نداده است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: گاهی افراد در جوانی فضایی را تجربه می‌کنند که تدین دارند، به‌دنبال فعالیت جهادی هستند اما در آخر به این شکل نمی‌مانند، دلیل آن احساساتی است که در جوانی به هیجان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اگر فضای فکری آدم ثروت و دارایی شد برای خداوند شریک قائل می‌شود و آن را پرستش می‌کند، چرا که پول‌پرست این طور نیست که خداپرست باشد، وای به حال فردی که باورمندی نسبت به خدا را فراموش کند و در فضای فکری حقیقت دیگری غیر از خدا را داشته باشد.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه پول‌پرست تنها به‌دنبال پول نیست، اظهار کرد: چیزی که انسان را به‌دنبال پول می‌برد عشق به لذایذ نفسانی است، پول به تنهایی دوست داشتنی نیست، انسان چیزی که در سایه پول انجام می‌دهد را دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به بخش دوم آیه 19 اظهار کرد: اگر حرف آخر که همان فصل است، نباشد و خدا بین این دسته از افراد قضاوت نکند، کارشان به نقطه‌ای نرسد که مهلت خدایی به دادشان برسد، به جایی دچار می‌شوند که دچار عذاب سهمگین می‌شود.

وی افزود: در تقسیم‌بندی جامعه اطراف خود را که نگاه کنیم، احساسات زیاد است اما در عمق اراده‌ها و تصمیم‌ها که برویم باید ببینیم چه اندازه از تصمیم‌ها برای آخرت و چه میزان برای دنیا است؟

آیت‌الله علم الهدی تصمیم‌ها و اراده‌ها را بخش اصلی رفتارها دانست و تصریح کرد: باید دید افراد از نظر اراده‌ها چه تصمیمی دارند؟ اگر بنا بود در زندگی به حال خود واگذار شوند و به‌دنبال معبودیت‌های دیگر بروند آخرش همه به جهنم می‌رفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به کلمه فصل در این آیات، افزود: اولین نکته در این کلمه این است که خداوند به انسان‌ها برای جبران گناه خود فرصت می‌دهد اما نکته دوم کلمه فصل این است که خداوند با کوچکترین حرکتی گناه انسان را می‌بخشد.

وی با بیان حدیثی از امام باقر(ع)، گفت: ایشان می‌فرماید روزی که وجود امام زمان(عج) ظهور کند، اگر عفو خداوند نبود که انسان‌ها در این نقطه قرار بگیرند، امام زمان(عج) از کسانی که به‌دنبال دنیا رفته‌اند نمی‌گذشت، چرا که در حکومت ایشان دنیاپرست وجود ندارد.

انتهای پیام/ 70070

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول