اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برداشت برنج در 66 هزار هکتار از مزارع کشت مجدد و رتون مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت برنج در 65 هزار و 950 هکتار از مزارع کشت مجدد و پرورش رتون استان خبر داد.

برداشت برنج در 66 هزار هکتار از مزارع کشت مجدد و رتون مازندران

مجید بهادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، از برداشت برنج در  65  هزار و 950 هکتار از مزارع کشت مجدد و پرورش رتون در شالیزارهای مازندران خبر داد.

وی افزود: تاکنون برداشت برنج در 28 هزار و 859 هکتار معادل 66 درصد از مزارع پرورش رتون و 37 هزار و 91 هکتار از اراضی کشت مجدد معادل 60 درصد استان انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کیل‌گیری از مزارع پرورش رتون و نشاء مجدد برای دستیابی به متوسط عملکرد و میزان تولید در حال انجام است.

وی یادآور شد: در سال زراعی امسال پس از برداشت کشت اول برنج، 61 هزار و 495 هکتار از اراضی شالیزاری استان به نشاء مجدد و  43 هزار و 965 هکتار به پرورش رتون اختصاص یافت.

بهادری با بیان اینکه امسال 214 هزار و 326 هکتار از زمین‌های زراعی استان به کشت محصول برنج اختصاص داشت، اضافه کرد: 155 هزار و 938 هکتار از این اراضی به کشت ارقام محلی و 58 هزار و 388 هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص داشت.

انتهای پیام/86035/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول