اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دوره جدید دستگاه قضایی دوره تلاش و کار مضاعف است

رئیس دیوان عالی کشور به دوره جدید فعالیت دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: دوره جدید دستگاه قضایی دوره تلاش و کار مضاعف است و باید قضات در دادگاه‌ها و دادسراها بر زندانیان و وضعیت آنان نظارت داشته باشد.

دوره جدید دستگاه قضایی دوره تلاش و کار مضاعف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی‌مقدم صبح امروز در نشست با قضات دادسرا و دادگاه‌های بیرجند، اظهار داشت: نتیجه نظارت یک هفته‌ای دیوان عالی کشور در خراسان‌ِجنوبی، نشان‌دهنده مطلوب بودن روند رسیدگی به پرونده‌ها در استان است.

وی با اشاره به قرار گرفتن خراسان‌جنوبی در مبادی ورودی قاچاق موادمخدر، بیان داشت: اگر قاچاق مواد مخدر در استان نبود وضعیت دستگاه قضایی خراسان‌جنوبی بسیار عالی بود.

رئیس دیوان عالی کشور به دوره جدید فعالیت دستگاه قضا اشاره و عنوان کرد: دوره جدید دستگاه قضایی دوره تلاش و کار مضاعف است و باید قضات در دادگاه‌ها و دادسراها بر زندانیان و وضعیت آنان نظارت داشته باشد.

مرتضوی‌مقدم مطرح کرد: زندان ماندن افراد اگر ناحق باشد در دنیا و آخرت عقوبت دارد و ما مسؤول هستیم که به زندانیان توجه داشته باشیم، همچنین باید به‌حقوق مردم باید توجه فوق‌العاده کنیم چرا که اگر کار مردم را امروز می‌توانستیم رسیدگی کنیم اما به فردا موکول شود حق‌الناس است و باید در نزد خداوند پاسخگو باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر انگیزه توجه به حق و حقوق مردم باشد کار هیچ کسی در دستگاه قضایی بر روی زمین نمی‌ماند، عنوان کرد: در دستگاه قضایی نباید تفاوتی بین قوم خویش و غریبه بگذاریم و همه باید یکسان باشند، اگر قوم خویش ما جرمی انجام داده نباید از رسیدگی قضایی و زندان رفتن او ناراحت شویم چرا که باید عاقبت کار در نزد خداوند و مردم را بسنجیم.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول