اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تکمیل اخلاق فضیله از اهداف بعثت حضرت رسول اکرم بود/نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح انسان‌هاست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز هفته کتاب گفت: نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح انسان‌ها هستند.

تکمیل اخلاق فضیله از اهداف بعثت حضرت رسول اکرم بود/نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح انسان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در جلسه مکارم اخلاق و معنویت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با تشریح ابعاد مختلف بعثت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم اظهار داشت: جاذبه اخلاقی پیامبر که دشمنان را در برابر اسلام به زانوی تسلیم نشاند و دوستان را مجذوب پیامبر کرد از عوامل ظاهری پیروزی حضرت رسول (ص) در امر بعثت بود.

وی افزود: مکارم اخلاق و صفات عالیه انسانی پیامبر، خود یک معجزه بود که این موضوع در فتح مکه متجلی شد.

آل‌هاشم ادامه داد: پیامبر مجادله در سخن، پر گویی و دخالت در اموری که به ایشان مربوط نبود، دور کرده بود همچنین در مورد مردم هم از سه موضوع اجتناب می‌کرد، کسی را مزمت و سرزنش نمی‌کرد و لغزش‌ها و عیوب پنهانی مردم را جستجو نمی‌کرد.

امام جمعه تبریز در ابتدای جلسه مکارم مدیران با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته یادآور شد: ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد است که نقش لشکر همیشه قهرمان ۳۱ عاشورا، آیت‌الله شهید مدنی  و رهبر معظم انقلاب، بی‌همتا و ممتاز بود.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام راحل در خصوص آزادسازی آبادان و سوسنگرد اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) در دو مقطع از کلمه «باید» استفاده کرده‌اند که با نقش‌آفرینی، رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام این دو شهر آزاد شد تا کلید فتح خوزستان به دست رژیم بعث نیافتد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته کتاب گفت: نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح انسان‌هاست.

امام جمعه تبریز افزود: به گفته صاحب‌نظران دو چیز باید در کشور رایگان باشد، یکی کتاب که قوام و سلامت روان مردم را تامین می‌کند و دیگری نان است که سلامت جسم انسان را تامین می‌کند.

آل‌هاشم تاکید کرد: از این باید در موضوع تهیه کاغذ ارزان، چاپ و نشر کم هزینه دستگاه‌های ذی‌ربط اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول