اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اقتصاد 15 هزار میلیارد تومانی پیرامون کنکور

وزیر آموزش و پرورش گفت: اقتصاد شکل گرفته پیرامون کنکور، ۱۵ هزار میلیارد تومان است که در جهت تقویت اهداف آموزش و پرورش نیست.

اقتصاد 15 هزار میلیارد تومانی پیرامون کنکور

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خیرین استان سیستان و بلوچستان با عنوان همدلان آینده‌نگر سیستان و بلوچستان که در سالن وزارت کار برگزار شد، اظهار کرد: خیلی مواقع، اهداف اصلی ما گم می‌شود اما در برنامه‌ریزی‌های توسعه، نقش آموزش و پرورش اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه اهداف اصلی تعلیم و تربیت، آماده کردن افراد برای زندگی شرافتمند، مستقل، مشارکت در سازندگی جامعه، دوری از استیصال و انزوا و حاشیه نشینی و دلزدگی است، افزود گفت: آموزش و پرورش به دنبال این است که افرادی را برای ایفای مسؤولیت و نقش‌های متعددی در جامعه تربیت کند.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: امروز محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت، خودش را با کنکور تنظیم می‌کند و توجهش به کار، تلاش و توانایی برای ایفای نقش مدنی کمتر مورد توجه است.

وی به اقتصاد شکل گرفته پیرامون کنکور اشاره کرد و گفت: اقتصاد بزرگی حول آموزش و پرورش شکل گرفته و ۱۵ هزار میلیارد تومان است اما در جهت  تقویت اهداف آموزش و پرورش نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وضعیتی که امروز داریم محصول یادگیری دیروز ماست، افزود: اگر می‌خواهیم فردای پُررونق داشته باشیم باید قابلیت‌های بیشتری داشت.

وی ادامه داد: تهدید ناشی از فاصله‌های شدید در سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها باید مسیری برای پیوستن به نیازهای جامعه باشد و باید دید توسعه سیستان و بلوچستان به چه افرادی نیاز دارد بنابراین تاکید دارم اکنون که این تشکل شکل گرفته است، آمادگی داریم در آموزش و پرورش همراهی کنیم و توانمندی های لازم را دریابیم.

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: وقتی بین یک منطقه با منطقه دیگر فاصله داریم این فاصله فقط محرومیت تحمیل نمی‌کند بلکه به وحدت ملی آسیب می‌زند و کسانی که آسیب می‌بینند فقط اهالی آن مناطق نیستند بلکه همه آرمان‌های ما از این فاصله‌ها ضربه می‌خورند و زبان اشتراک و همکاری های جمعی را آسیب می‌زند و توانایی‌ها را تحلیل می‌برد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها، کاستن از فاصله‌هاست، گفت: هدفگذاری می‌کنیم که روز به روز از این فاصله ها بکاهیم؛ عدالت از آرمان‌های جمهوری اسلامی است و تبعیض از این عدالت می‌کاهد و برای تحقق عدالت آموزشی به کیفیت و برابری می‌اندیشیم.

وی تصریح کرد: فضای آموزشی،  نیرو و محتوای آموزشی همه باید در جهت توسعه کیفی آموزش به کار گرفته شود و با تمام توان برای تحقق آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول