اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مکان مشخصی برای ساماندهی دست‌فروشان سنندج اختصاص یابد/ ۳۵ درصد سایر جرائم مربوط به سنندج است

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان گفت : اقدامی اصولی در راستای اشتغالزایی و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای ساماندهی به دست‌فروشان و معضل سد معبر در سنندج ضروری است.

مکان مشخصی برای ساماندهی دست‌فروشان سنندج اختصاص یابد/ ۳۵ درصد سایر جرائم  مربوط به  سنندج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی آزادی پیش از ظهر امروز در جلسه تعامل و هم افزایی ناجا، شورای شهر و شهرداری که در محل سالن اجتماعات شورای شهر سنندج، برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت ما خدمت به مردم است رسیدگی و حل  مشکلات مردم باید در اولویت امور قرار گیرد.

وی مهمترین مشکل اساسی سطح شهر سنندج را سه معضل مهم از جمله ترافیک، ایجاد سد معبر توسط دست فروشان و  ساخت و سازهای غیرمجاز نام برد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان سنندج یک سوم جمعیت استان را در خود جای داده است، و نیروی انتظامی عضوی از شورای ترافیک است یکی از وظایف ما تسهیل بخشی در امر ترافیک است لذا با توجه به وضعیت جغرافیایی و  زیرساخت‌های این شهر  باید بیش از ۳۰ درصد توان خود را برای هم افزایی و انتقاد سازده به صورت عملی به کار بندیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان گفت: طبق آمار، در بخش جرائم  ۴۸ درصد جرم سرقت استان و بیش از  ۳۵ درصد سایر جرائم  مربوط به  سنندج است لذا موظفیم در مرکز استان با دستگاه‌های مرتبط ازجمله شورای شهر و شهرداری در تعامل تنگاتنگ باشیم.

سردار آزادی  با بیان اینکه حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی از دیگر وظایف ما است، عنوان کرد: در هیچ جای قانون برخورد و مقابله  با سد معبر و ساخت و سازهای غیر مجاز به حضور مستقیم نیروی انتظامی و ورود در این امر اشاره نشده است و صرفا این امر بر عهده نیروی انتظامی نیست.

در خصوص ساماندهی دستفروشان اصولی چاره‌ای بیاندیشیم 

وی با بیان اینکه دشمن همواره به نقاط مهم کشور چشم طمع دارد و کردستان هم یکی از آن نقاط است لذا مقابله با سد معبر توسط نیروی انتظامی تبعات غیر قابل جبران و  زیادی در این فضا دارد و مردم با توجه به ظاهر قضیه  در صورت ورود ما یک نوع بدبینی نسبت به نیروی انتظامی در آنها ایجاد می‌شود و مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد بنابراین باید برای حل این مشکل اصولی و کارشناسانه چاره ای بیاندیشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان با بیان اینکه پدیده  سد معبر تنها مختص به سنندج نیست اما نسبت به برخی شهرهای کشور این امر  بیشتر است  افزود: باید اقدامی در راستای اشتغالزایی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در راستای ساماندهی به دست‌فروشان و معضل سد معبر داده شود.

مکان مشخصی به دست‌فروشان اختصاص یابد

سردار آزادی تعریف محدوده و ومکانی برای دست‌فروشان سنندج را ضروری بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی  معیشت مردم در تنگنا است لذا خانواده‌های آنان بی‌گناهند ما نمی‌توانیم رزق و روزی انان را قطع کنیم.
وی با اشاره به اینکه شورای شهر یکی از ارکان اصلی نظام است باید به مقررات توجه داشته باشد ادامه داد: شورا در تمامی زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی،  اقتصادی، تفریحی، بهداشت و روان  آگاهی داشته و مشکلات مختص به این حوزه‌ها  را مرتفع کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان گفت: به طور کلی در بحث آفت شوراها مهمترین اصل  درگیری اعضاء  با شهرداری است که در این صورت مردم ضرر کرده و توسعه میسر نخواهد شد پس با وحدت و انسجام اختلاف نظر ها حل شود.

سردار آزادی خدمت به مردم با روحیه جهادی و بسیجی وارتباط مستمر با شهروندان را ازجمله وظایف مهم شهرداری، شورای شهر و دستگاه‌های مربوطه برشمرد و تاکید کرد:  باید به فکر مردم باشیم،  درون و برون سازمان با وحدت، انسجام و هم افزایی در بحث عدم ورود به جناح بندی‌های سیاسی اقدام کنیم. 

وی خطاب به شورای شهر  مبنی بر حفظ هویت شهر تاریخی سنندج با وجود این همه مساجد و مراکز قدیمی تاکید کرد: فرهنگ سازی، مبارزه با فساد و رشوه خواری و تجمل گرایی، بهره‌مندی از اصول علمی توسط شورا برای حل مشکلات شهر برای رسیدن به کسب موفقیت‌های بیشتری ضروری است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول