اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تامین آب نیروگاه شهیدمفتح از پساب فاضلاب همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از تامین آب نیروگاه شهید مفتح از پساب فاضلاب همدان خبر داد.

تامین آب نیروگاه شهیدمفتح از پساب فاضلاب همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدهادی حسینی‌بیدار ظهر امروز در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه تمام تعهدات ما به صورت کامل انجام شده درحالی که هنوز اعتبارت کامل دریافت نشده است اظهار کرد: طی سال‌های گذشته همدان جزو استان‌های پرتنش در حوزه آب بود اما با مدیریت صورت گرفته هیچ گونه قطعی صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸ میلیارد تومان جذب شده و بیش از صد درصد اقدامات انجام شده است گفت: سعی کردیم با حمایت از صنایع ۳۰ درصد هزینه آب آنها را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه پروژه گندزدایی آب را به صورت امانی انجام داده‌ایم افزود: تامین آب نیروگاه شهیدمفتح انجام شده که کار ویژه ای در حوزه اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به نیروگاه شهیدمفتح از تصفیه‌خانه فاضلاب به عنوان پروژه شاخص شرکت آب و فاضلاب شهری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سال ۹۸ انتخاب شده است.

حسینی‌بیدار از پیشرفت ۷۰ درصدی این طرح در هفت ماهه امسال خبر داد و افزود: با توان مجموعه متخصص و صنعتی کردن پساب خروجی از تصفیه‌خانه و ارسال به نیروگاه شهید مفتح همدان از برداشت منابع آب شرب زیرزمینی توسط نیروگاه جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه این امر باعث کاهش برداشت از آب‌های زیرزمینی در منطقه بوده که به عامل ایجاد فروچاله‌ها معروف است گفت: با حفظ آب‌های زیرزمینی و کشاورزی، پیشگیری از فرسایش خاک، بیابان‌زایی و وقوع ریزگردها مد نظر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با تاکید به اینکه امروز تصفیه خانه همدان نمونه کشوری انتخاب شده و آب آن در حد آب شرب است افزود: قبلا نیروگاه با ۲۵ حلقه چاه ۲۵ درصد فعالیت داشت که امروز با ۶۵ حلقه چاه با طور کامل فعال است که این امر باعث اشتغالزایی، بیابان‌زدایی و... شده است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت زیر پوشش فاضلاب استان از ۵۴ درصد به ۷۵ درصد خاطرنشان کرد: متوسط جمعیت زیر پوشش فاضلاب در کشور برابر با ۴۵ درصد است که در راستای عدالت‌محوری برخورداری ۹۵ درصدی در منطقه حاشیه‌نشین و دفع بهداشتی فاضلاب دنبال می‌شود.

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی در کبودراهنگ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی «بشیک‌تپه» کبودراهنگ خبر داد و گفت: ۴۲ مگاوات برق در حال بهره‌برداری است.

محمدمهدی شهیدی با اشاره به طرح کاهش تلفات انرژی در ملایر اظهار کرد: برای فاز اول آن ۵ میلیارد تومان هزینه شده و در مجموع به ارزش ۶ میلیارد تومان در ملایر اصلاح شبکه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اصلاح هفت فیدر در شهرستان ملایر گفت: در راستای دولت الکترونیک ۹۶.۵ درصد شماره تلفن‌های مشترکین جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مشکل عمده در بخش سازمان‌ها و ادارات است خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۴ درصد شماره‌ها در این بخش در اختیار ما قرار گرفته تا دولت الکترونیک اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه نصب لوازم اندازه‌گیری هوشمند از دیگر اقدامات بوده است گفت: امسال پست ۶۳.۲۰ کلیوولت همدان «۶» و پست ۶۳.۲۰ کیلوولت عبدالرحیم احداث شده است.

فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه برق ملایر در ۱۷ سال گذشته ناپایدار بوده است اظهار کرد: در حال حاضر 17 مانور عملیاتی برای اصلاح فیدرهای بحرانی انجام شده است.

وضعیت برق مسکن مهر ملایر نامطلوب است

قدرت الله ولدی از جذب یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از وزارت نیرو برای این منظور خبر داد و افزود: وضعیت برق مسکن مهر ملایر بسیار نامطلوب است و امیدوارم اعتباراتی برای حل مشکل تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه برای بازار سنتی ملایر ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است گفت: یک سوم کار انجام شده و شبکه وضعیت خوبی ندارد و امکان بروز خطراتی وجود دارد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه کار در گلخانه گنبد به اتمام رسیده است افزود: برای راه‌اندازی گاوداری ۶ هزار راسی، ۸۰ هکتار زمین تحویل داده شده و مجوزها و استعلام‌ها در حال انجام است.

وی بیان کرد: شرکت «شستا» در ملایر خوب پای کار آمده که امیدواریم قبل از دهه فجر کلنگ‌زنی این واحد را انجام دهیم.

واگذاری پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند

مسؤول دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی همدان نیز با بیان اینکه نگاه حاکمیتی در توسعه استان و کشور، به واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی است اظهار کرد: پروژه‌هایی عموما برای واگذاری معرفی می‌شوند که یا توجیه اقتصادی ندارند یا روی دست دولت مانده است.

مسعود عبدالملکی با تاکید به اینکه باید توجیه اقتصادی به عنوان پیوست تعریف شود گفت: نگاه حاکمیتی تغییر کند چراکه در بخش نظارتی موانع زیادی می‌بینیم که مانع فعالیت بخش خصوصی می‌شود.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول