اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیشرفت ۹۰ درصدی واحدهای سیل‌زده همدان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی واحدهای تعمیری سیل‌زده در شهرستان همدان و روستاهای اطراف بیش از ۹۰ درصد است.

پیشرفت ۹۰ درصدی واحدهای سیل‌زده همدان

نقی پورقاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ۵ هزار واحد مسکونی و تجاری در شهرستان همدان بعد از وقوع سیلاب فروردین ماه سال جاری مورد ازریابی قرار گرفت اظهار کرد: ارزیابی در ۱۰۳ روستا و چهار شهر همدان، مریانج، قهاوند و جورقان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۸۰۹ فقره تسهیلات احداثی به شهرستان همدان تعلق گرفت افزود: ۴۵ فقره از این تسهیلات برای شهر و ۷۶۴ فقره برای روستاها در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه ۷۵۸ فقره تسهیلات تعمیری پرداخت شده است ادامه داد: از این میزان ۷۰۳ در روستاها و ۵۵ فقره در شهر اعطا شده است.

وی از ۳۴۴ فقره تسهیلات معیشتی به سیل زدگان خبر داد و گفت: این تسهیلات برای افرادی در نظر گرفته شده که اسباب و وسایل منازل خود را از دست داده‌اند.

پورقاسمی با اشاره به اینکه توسط اکیپ‌های بنیاد مسکن به طور کلی ۱۰۲ واحد آور برداری انجام شده است تصریح کرد: تسهیلات پرداختی دولتی تاکنون ۵۰ میلیارد تومان با نرخ سود چهار درصد در بازه زمانی ۱۵ سال اعطا شده است.

وی در ادامه به همکاری بانک‌های عامل در این زمینه اشاره کرد و گفت: هشت بانک عامل با 25 شعبه به ارائه خدمات در این زمینه پرداختند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه تسهیلات احداثی در پنج مرحله پرداخت می‌شود ادامه داد: پیشرفت فیزیکی واحدهای احداثی ۳۵ درصد اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی واحدهای تعمیری بیش از ۹۰ درصد است خاطرنشان کرد: ۱۶۰ کسیه سیمان هدیه رهبری به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

پورقاسمی در پایان بیان کرد: مبلغ تسهیلات در شهر ۵۰ میلیون تومان و در روستا ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول