اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان: پیامبر به کفار از موضع قدرت مهلت دادند/ استخدام‌های فامیلی خیانت به کشور است

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: هنگامی که پیامبر به مدینه آمدند چندین فرقه و گروه از یهودیان بودند که پیامبر با آنان مذاکره نکردند بلکه از آن‌ها تعهد گرفتند که علیه مسلمانان توطئه نکرده و در هیچ جنگی وارد نشوند و از موضع قدرت بارها به آن‌ها مهلت دادند که این ماجرا هیچ ارتباطی با مذاکره با آمریکا ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان: پیامبر به کفار از موضع قدرت مهلت دادند/ استخدام‌های فامیلی خیانت به کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: تا زمانی که جامعه ما آلوده به حرام باشد آن گونه که انتظار داریم، نخواهد شد و مسأله ربا یکی از همین حرام‌های قابل ذکر است که در جامعه ما هم در بانک‌ها و هم در بین برخی از مردم وجود دارد.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امروز رسانه‌های مجازی و سایت‌های نفاق و کفر، به هر قسمتی از اعتقادات ما بتواند با ایجاد شبه ضربه می‌زند، مثلاً مطرح می‌کنند که ادیسون و یا مخترعان دیگر به انسان خدمت کرده‌اند یا پیامبر اسلام! اما باید این را بدانیم که ما انسان هستیم و پیامبران آمده‌اند که انسان بسازند و صنعت و تکنولوژی باید در خدمت انسان قرار بگیرند و البته پیشرفت‌هایی که امروز بشریت کرده است ریشه در اسلام دارد و تمدن بشریت از مدنیت اسلام گرفته شده است.

وی تصریح داشت: روزی که بشریت از اختراع و دانش و پژوهش کاملاً بیگانه بود امام صادق در مدینه ۱۱۰ رشته تدریس می‌کردند و افرادی همچون جابربن حیان، بنیان‌گذار علم شیمی از شاگرد ایشان بوده‌اند، از همین رو می‌گوییم که پیامبر آمده انسان بسازد و وقتی علم به دست انسان افتاد ثمره آن می‌شود اکتشافات دانشمندانی همچون زکریا رازی اما اگر به دست انسان‌های انسان‌نما افتاد نتیجه آن بمب شیمیایی و اتمی می شود.

میردامادی ادامه داد: به همین دلیل است که می گوییم اسلام خود مروج علم است و هنگامی که علم در تصرف خاندان‌های سلطنتی بود، اسلام علم را ازآن همه مردم می‌دانست.

امام‌جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: امروز در دنیا گرفتار وحشی‌ها و دزدهایی شده‌ایم که علم را وسیله ظلم و غارت قرار داده‌اند، همان‌گونه که رئیس‌جمهور آمریکا علناً می‌گوید «ما به کشته شدن افراد در سوریه کاری نداریم، ما می‌خواهیم نفت آنان را ببریم.»

وی اضافه کرد: ویژگی پیامبر این است که آدمی را تزکیه کرده و انسانیت، انسان را رشد داده و از بدی‌ها دور می‌کند، علم از پیامبر سرچشمه گرفته است اما از دست ما مسلمانان، به دست نااهلان افتاده است.

میردامادی در ادامه با اشاره به روز حماسه و ایثار مردم اصفهان بیان داشت: ۲۵ آبان سالروز تشییع ۳۷۰ شهید در اصفهان است و خوشا به حال پدران و مادران این شهدا که عزت و افتخار ابدی را برای این شهر خریدند.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به آغاز هفته بسیج عنوان داشت: همه نیروهای نظامی و انتظامی کشور صادقانه و خالصانه در حال خدمت به اسلام و انقلاب هستند و تفاوتی بین هیچ یک از نیروها نیست و ایران اسلامی یکپارچه آماده حضور امام زمان (عج) و فداکاری است.

وی در خصوص اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کشور گفت: آقای روحانی گاهی صحبت‌های ضد و نقیض و اصطلاحاً یکی به نعل و یکی به میخ دارد، چند روز پیش با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم برداشت کرد که پیامبراکرم (ص) با وجود عهدشکنی کفار مرتب پای مذاکره می‌نشستند و پیمان می‌بستند.

میردامادی در تبیین به مذکور یادآور شد: هنگامی که پیامبر به مدینه آمدند چندین فرقه و گروه از یهودیان بودند که پیامبر با آنان مذاکره نکردند بلکه از آن‌ها تعهد گرفتند که علیه مسلمانان توطئه نکرده و در هیچ جنگی وارد نشوند و از موضع قدرت بارها به آن‌ها مهلت دادند که این ماجرا هیچ ارتباطی با مذاکره با آمریکا ندارد.

امام‌جمعه موقت اصفهان متذکر شد: قرآن می‌فرماید «کفار بغض و کینه‌ای که از شما در دل دارند، از آنچه بر زبان می‌آورند بیشتر است؛ در حالی که شما آن‌ها را دوست دارید، آن‌ها شما را دوست ندارند و از شما عصبانی هستند» و قرآن خطاب به پیامبر می‌فرماید «به کفار بگو از عصبانیت خود نسبت به ما بمیرید».

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ۴۰ سال است که با ما کنار نمی‌آیند و تنها راه نجات، تدابیر رهبری است همان‌طوری که ایشان می‌فرمایند «رونق تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است و نباید دوباره معطل اروپایی‌ها بمانیم و تمام توان خود را در راه‌اندازی تولید داخلی صرف کنیم»، دولت کشور اسلامی نباید اجازه دهد کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک و بزرگ تعطیل شوند بلکه باید مشکلات آن‌ها را شناسایی و حل کرد.

میردامادی تصریح داشت: ملت ما بیدار است و مسؤولان هم باید متوجه باشند و به ملت خود اتکا و اطمینان داشته باشد و نگذارند با بی‌تدبیری نخبگان از کشور خارج شوند، پارتی‌بازی، رانت‌خواری و استخدام‌های فامیلی خیانت است و به کشور ضربه می‌زند.

خطیب جمعه اصفهان تأکید کرد: اگر امروز از قدرت نظامی و موشکی برخوردار نبودیم امریکا حتی یک ساعت هم به ما مهلت نمی‌داد در حالی که برخی مسؤولان می‌گفتند و هنوز هم می‌گویند که ما موشک و توان هسته‌ای برای چه می‌خواهیم و اگر رهبری حکیمانه و بیداری رهبر معظم انقلاب نبود، الان وضع دیگری داشتیم.

انتهای پیام/63060/هـ30/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول