اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اقدامات قوه قضائیه، از تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان جلوگیری کرد

امام جمعه سلطانیه گفت: با اقدامات قوه قضائیه از تعطیلی ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی جلوگیری شده که از جمله آن روغن نباتی جهان در زنجان است.

اقدامات قوه قضائیه، از تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سلطانیه ضمن دعوت به تقوای الهی، احسان و احترام به والدین را یک شاخصه برای متقین دانست و اظهار کرد: نیکی به والدین از بزرگترین واجبات الهی است.

وی با تاکید بر مبارزه جدی با فساد و تقدیر از اقدامات فسادستیزانه قوه قضائیه، به برخی اقدامات قوه قضائیه در حمایت از تولید و اقتصاد و مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: با اقدامات این قوه، از تعطیلی ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی جلوگیری شده که از جمله آن روغن نباتی جهان در زنجان است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه با مدیریت جهادی قوه قضائیه ۴۹ هزار میلیارد به خزانه دولت بازگشته است، خاطرنشان کرد: با اقدامات قوه قضائیه  ۱۷۸ هزار هکتار زمین از زمین خواران باز پس گرفته شده و از مفسدان اقتصادی به مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بازپس گرفته شده است.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه پرچمدار مبارزه با فساد است و ایجاد فضای دو قطبی مانع اقدامات فساد ستیزانه دستگاه قضا نشده و قوه قضائیه برای مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی را قبول نخواهد کرد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه متاسفانه اسراف و دورریز مواد غذایی در ایران معادل ۱۰ کشور اروپایی است و غیر از این در مصرف انرژی نیز شاخص مصرف نگران کننده است، یادآور شد: در ایران ۹ برابر ژاپن و انگلیس و پنج برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می‌شود به طوری که پاکستان با حدود ۱۶۰ میلیون نفر سالانه ۶۶ میلیون تن معادل نفت خام مصرف انرژی دارد، در حالی که در ایران با ۸۳ میلیون نفر سالانه ۲۰۰ میلیون تن معادل نفت خام انرژی مصرف می‌شود.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی تصریح کرد: با این اقدام ایران ۱۱ سال زودتر از موعد مقرر غنی سازی را آغاز کرد و از این رو قابل تقدیر است اما گام چهارم باید محکمتر برداشته می‌شد، چرا که بر اساس توافق هسته‌ای غنی سازی از ۲۰ درصد به ۴ درصد تقلیل یافته بود و با این کار غنی سازی ۵ درصد آغاز شده و هیچ تاثیری در بدعهدی اروپا نخواهد داشت و محکمترین پاسخ آماده سازی سایت فردو برای غنی سازی  20 درصد است.

وی تاکید کرد: مسئولان بیش از این به دشمن اعتماد نکنند و کشور را معطل وعده‌های پوچ دشمن نکنند، چرا که این کار موجب رکود و توقف اقتصاد و تولید می‌شود.

حسینی‌نسب در بخش دیگر خطبه دوم با گرامیداشت هفته بسیج و با تاکید بر حضور پرشور همه مردم بسیجی در برنامه‌های هفته بسیج و با بیان اینکه جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیجی شکست ناپذیر است، افزود: بسیج فرزند انقلاب و مقاومت و ایستادگی شاخصه بسیج است.

انتهای پیام/73002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول