اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

هفته وحدت، یادگاری مدبرانه و ارزشمند از معمار بزرگ انقلاب اسلامی

امام‌جمعه بهاباد با تبریک هفته وحدت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: هفته وحدت، یادگاری مدبرانه و ارزشمند از معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

هفته وحدت، یادگاری مدبرانه و ارزشمند از معمار بزرگ انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهاباد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی امام‌جمعه بهاباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تبریک هفته وحدت، اظهار داشت: هفته وحدت، یادگاری مدبرانه و ارزشمند از معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است که باتدبیر و درایت ایشان، میلاد پیامبر اسلام (ص)، نمادی از تشکیل امت واحده‌ای گردید که آرزوی بزرگ اسلام عزیز است و در سایه این وحدت و همبستگی، نیل به کمالات فردی و جمعی مسلمین میسر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت وحدت و اتحاد و دوری از تفرقه و اختلاف بر کسی پوشیده نیست بیان کرد: دشمنان همواره از راه ایجاد اختلاف سعی می‌کنند به اهداف خود برسند که یک نمونه آن جنگ‌های نیابتی در منطقه است که دشمن با ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی به دنبال تشدید جنگ میان شیعه و سنی و تقابل مسلمانان با یکدیگر بود.

ابراهیمی بشکانی هفته وحدت را نماد اتحاد و انسجام دنیای اسلام توصیف کرد و گفت: باید همه مسلمانان شیعه و سنی در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند.

امام‌جمعه بهاباد تصریح کرد: در عصر کنونی نیاز به اتحاد و انسجام، از مسائل اساسی جهان اسلام است و وحدت، قوی‌ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام در مقابل توطئه‌های دشمنان و استعمارگران است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد بابیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان اشرف پیامبران و خاتم پیامبران، دارای کمالات و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری منحصربه‌فرد هستند، گفت: به همین دلیل قرآن کریم همه ما و همه اقشار جامعه را فرمان داده به این‌که پیامبر اکرم (ص) را در زندگی خودمان الگو و اسوه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) مرد اخلاق است ولی در برابر دشمنان خدا خشم وی دشمن را از پای درمی‌آورد، افزود: رسول گرامی اسلام همواره به محرومان رسیدگی می‌کرد و کارهای شخصی خود را انجام می‌داد و مشورت می‌کرد و برای پاسخ به دیگران نماز خود را کوتاه می‌کند.

ابراهیمی بشکانی همچنین میلاد رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت و افزود: بهترین و مهم‌ترین فعالیت امام صادق (ع) تربیت نیروی انسانی موردنیاز جامعه اسلامی در بخش‌های علمی و اعتقادی بود که توانست نقش مهمی در ترویج اندیشه‌های دینی داشته باشد و در طول دوران امامت خود شاگردان زیادی را تربیت و به جامعه معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: امام صادق (ع) با مجاهدت‌های علمی خویش راه اسلام را از انحراف حفظ و مکتب تشیع را به‌عنوان راه حق به جهانیان معرفی کرد.

امام‌جمعه بهاباد به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و با تبریک این هفته به کتابداران، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را ضرورت امروز جامعه برشمرد و اظهار داشت: کتاب، حافظه و زبان گویای تمدن بشریت است، همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد و ماندگار می‌شوند.

ابراهیمی بشکانی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره توصیه علما و بزرگان علم و ادب بر اهمیت کتاب و مطالعه بوده است. امروزه نیز اهمیت مطالعه در توسعه فردی و اجتماعی بر همگان آشکار است از این روز تلاش برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و بالا بردن سرانه مطالعه امری است ضروری که باید موردتوجه جدی متولیان امور فرهنگی، خانواده‌ها و نظام آموزشی قرار گیرد.

انتهای پیام /90013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول