اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ارتقای نشاط اجتماعی در دستور کار مدیریت شهری ساوه است

شهردار ساوه گفت: یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهرساوه در دوره پنجم، توجه به سلامت جامعه و ارتقای شادی و نشاط در بین تمام شهروندان است.

ارتقای نشاط اجتماعی در دستور کار مدیریت شهری ساوه است

سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: امروزه در کنار انبوه مسایل و مشکلاتی که در شهرها به چشم می‌خورد، مسئله افزایش نشاط اجتماعی یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا  نشاط و شادی یکی از مهم‌ترین نیازهای بشری است که  فرد را برای مقابله با پیچیدگی‌ها و مشکلات زندگی امروزی مهیا می‌کند.

وی با بیان اینکه شهر شاداب و سرزنده یکی از خواسته‌های مهم همه شهروندان است، یادآور شد: از آنجایی که فضای شهر بیشترین ارتباط را با مردم و محیط زندگی برقرار می‌سازد،  نقش بسزایی در احساس شادی و آرامش به شهروندان دارد.

شهردار ساوه ادامه داد: امروز ریشه بسیاری از مشکلات روحی ساکنین شهرهای کنونی را باید در ساختار شهرها جستجو کرد و نباید از این مهم غافل شد که مشکلات ناشی از نوسانات روحی و روانی زندگی ماشینی چه هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری برای جامعه درپی‌خواهد داشت که وجود نشاط اجتماعی می‌تواند این مشکلات روحی روانی را به حداقل برساند.

حسینی تصریح کرد: یکی از راه‌های ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان انجام نورپردازی و چراغانی در فضای شهری است که با  توجه به پایان ماه‌های محرم و صفر از حوزه خدمات شهری خواسته شده تا در این زمینه با تمام توان فعالیت کند.

وی اعیاد را بهترین فرصت برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه دانست و اظهار داشت: ایامی چون میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، دهه ولایت، عید سعید قربان و… منشاء خیر و برکت و فرصتی مناسب برای تزریق شور و نشاط اجتماعی و ترویج آموزه های دینی در جامعه است.

شهردار ساوه ادامه داد: شهرداری ساوه همچنین با هدف تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی، توجه ویژه‌ای به هویت ‌بخشی فرهنگی با تکیه بر مفاهیم ناب ولایی در فعالیت‌های فرهنگی خود دارد بر همین اساس در ایام میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) شاهد  چراغانی و نورپردازی و برگزاری برنامه های متنوع با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی در شهر بودیم.

حسینی جلب رضایت شهروندان را از مهم‌ترین رسالت‌های شهرداری دانست و افزود: معیار همه فعالیت‌های شهرداری باید رضایت مردم باشد زیرا شهر متعلق به مردم است و از این منظر الگوی توسعه انسانی در شهر باید مبتنی بر رضایت اجتماعی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول