اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

درصد بالایی از بهبودیافتگان مراکز درمانی به چرخه اعتیاد برمی‌گردند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان گفت: درصد بالایی از بهبود یافتگان به علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی، مجدد به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

درصد بالایی از بهبودیافتگان مراکز درمانی به چرخه اعتیاد برمی‌گردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدتقی فتحی صبح امروز در جریان بازدید از مرکز اقامتی درمان اعتیاد ترنم باران ضمن تأکید بر حمایت‌های اجتماعی از افراد بهبود یافته اظهار کرد: این امر موجب تسریع روند بهبودی معتادان و همچنین عدم بازگشت آنها به چرخه اعتیاد خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان گفت: درصد بالایی از بهبود یافتگان به علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی مجدد به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

وی همچنین به اهداف بازدید از مراکز اقامتی استان اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای برنامه پیگیری و نظارت بر عملیاتی شدن آئین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان، بازدید از مرکز اقامتی درمان اعتیاد ترنم باران و مرکز درمان اعتیاد امید به زندگی انجام شد.

مدیر فنی مرکز درمان ترنم باران نیز ضمن اشاره به ظرفیت 120 نفری این مرکز اظهار کرد: تعداد 105 نفر از معتادانی که خانواده شاکی داشتند، از تیر ماه به این مرکز ارجاع داده شده‌اند که 79 نفر ترخیص و تعداد 26 نفر نیز فعلا تحت درمان هستند.

علی بابایی افزود: تعداد 48 نفر از معتادان ترخیص شده مؤسسه ترنم باران در مراکز تولیدی بهبود یافتگان (صنایع چوب، کابینت‌سازی، تولیدی کفش، کارگاه مس و ...) مشغول به کار شده‌اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این بازدید اظهار کرد: مؤسسه ترنم باران در زمینه حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، خانواده‌های در معرض آسیب و سالمندان فعالیت دارد که  حمایت‌های این مؤسسه شامل تغذیه، آموزش، امور فرهنگی و  تحصیلی است.

در این موسسه حدود 300 کودک تحت تعلیم قرار دارند و همه این خدمات رایگان است.

از جمله مشکلات معتادان این مرکز نبود حمایت‌های اجتماعی، شغلی جامعه، از جمله دستگاه‌های دولتی از بهبود یافتگان پس از پاکی، عدم اعطای وام برای راه‌اندازی مشاغل خانگی، عدم وجود انگیزه برای ماندگاری پاکی پس از صدور گواهی طلاق توسط دادگاه‌های خانواده، مفقود شدن اوراق هویتی، اعتیاد به متادون پس از ترخیص از مراکز اقامتی، نداشتن بیمه درمان، سلامت روانی پایین و تعاملات نامناسب ارتباطات خانوادگی، از دست دادن شغل، طرد شدن از سوی خانواده، ابتلای همزمان به سوء مصرف مواد و اختلالات روانپزشکی (افسردگی، اضطراب و ...)، مشکلات مربوط به فک و دندان، نداشتن سرپناه، تحصیلات پایین و بیکاری است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول