اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

برگزاری همایش «نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه» در تبریز

همایش « نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه» روز دوم آذرماه همزمان با هفته بسیج در تبریز برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه» در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام این خبر اظهار کرد: سردار پاسدار وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سخنران ویژه این همایش بوده و به‌صورت استراتژیک در مورد نقش نخبگان در روند توسعه جامعه سخنرانی می‌کند.

وی، مهم‌ترین هدف از برگزاری این همایش را تبیین نقش نخبگان در شایسته‌سالاری جامعه ذکر کرد و ادامه داد: در راستای تبیین و نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان‌شرقی این همایش را در 6 محور عمده به مناسبت هفته بسیج در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌کند.

ارسلانی با اشاره به محورهای همایش ادامه داد: این همایش در ۶ محور انرژی، بازاریابی و تجاری‌سازی، سلامت و محیط زیست، علم و فناوری، علوم انسانی - اسلامی، مدیریت و شایسته سالاری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی شایسته‌سالاری و کشف شایستگان واقعی را یکی از اهداف مهم بیانیه گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری نقش نخبگان را در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تشریح و تبیین کرده‌اند، چرا که نخبگان  در هر جامعه  باعث جریان‌سازی بوده و با تفکرات و ایده‌های خود جامعه را در بستر رشد و توسعه جلو می‌برند.

وی، نقش‌آفرینی نخبگان را در جامعه نیازمند عزم ملی و مطالبه عمومی دانست و تصریح کرد: تا زمانی که برای حضور نخبگان در مدیریت جامعه بر مبنای نظام شایسته‌سالاری حمایت و مطالبه عمومی نباشد، نمی‌توان از ظرفیت‌ نخبگان در جامعه بهره برد.

بنا به گفته ارسلانی سخنرانی استراتژیک توسط سخنران ویژه همایش، بیان دیدگاه‌های نخبگان، تجلیل از اقشار بسیجی دانش‌محور و نخبگان علمی و رونمایی از چند طرح علمی را از جمله برنامه‌های این همایش ذکر کرد.

همایش «نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه» روز شنبه دوم آذرماه همزمان با هفته بسیج در تالار وحدت دانشگاه تبریز از ساعت 9 صبح تا 12 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/60020/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول