اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقابله با گرانی‌های خودسرانه/ بازرسان کف بازار قیمت‌ها را کنترل می‌کنند

همزمان با آغاز طرح اصلاح قیمت بنزین، نظارت‌ و کنترل‌ بر بازار و حوزه حمل‌ونقل تشدید شده تا از هرگونه افزایش خودسرانه قیمت‌‌ها جلوگیری شود.

مقابله با گرانی‌های خودسرانه/ بازرسان کف بازار قیمت‌ها را کنترل می‌کنند

خبرگزاری فارس؛ حامد موفق بهروزی: اصلاح قیمت بنزین و مدیریت تبعات این اقدام اقتصادی موضوعی است که از طرف مدیران کشور در حال پیگیری است. طبق اعلام مسؤولان سازمان برنامه و بودجه کشور حدود 30 هزار میلیارد تومان در سال از اصلاح قیمت بنزین صرفه جویی می‌شود که بنا است معادل همین مبلغ میان مردم توزیع شود.  مسؤولان اعلام کرده‌اند این برنامه‌ریزی برای کنترل مصرف و قاچاق سوخت و از جهتی برای توزیع عادلانه یارانه‌های پنهان انجام شده است.

جدای از اقدامات و تصمیمات هیأت دولت آنچه در کف میدان اهمیت دارد اقدامات و تصمیمات مسؤولان استانی است. با نگاهی کوتاه به شرایط برخی استانها،‌ جو عمومی حاکی از آن است که مدیران ارشد استان‌ها عزم خود را جزم کرد‌ه‌اند تا از افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری کنند.

در زیر نمونه‌ای از این اقدامات را بخوانید:

آغاز به کار گشت‌های ویژه بازرسی تعزیرات حکومتی مازندران

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از آغاز به کار گشت‌های بازرسی تعزیرات استان مازندران از امروز خبر داد و گفت: سرکشی‌ها از واحدهای صنفی و ارائه دهندگان کالا و خدمات در برنامه کاری قرار دارد.

ملکی اضافه کرد: مجموعه ما به عنوان کمک کار سایر دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند، سازمان‌های مربوط بازرس در اختیار دارند اما اگر نیاز باشد از سایر ظرفیت‌های موجود برای بازرسی استفاده می‌کنیم.

استاندار همدان: افزایش قیمت بنزین تأثیری روی اقلام اساسی ندارد/ برخورد قاطعانه با متخلفان

استاندار همدان نیز با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت با هدف اجرای عدالت صورت گرفته و تاثیری بر نرخ دیگر اقلام و کالاهای مصرفی مردم ندارد اظهار کرد: با هر نوع سوء استفاده و گرانفروشی به بهانه افزایش قیمت بنزین برخورد جدی می شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح فقط قیمت بنزین اصلاح شده و سی ان جی و گازوئیل به قیمت قبل عرضه می‌شود تصریح کرد: سهمیه وسایل نقلیه در کارت‌های سوخت موجود است و کارت‌های سوخت جدید نیز از این سهمیه بهره‌مند هستند.

استاندار همدان تأکید کرد: سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل در این طرح دیده شده و هیچ دلیل منطقی و محاسباتی برای افزایش قیمت کرایه در حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری وجود ندارد ضمن اینکه این موضوع به دقت رصد می‌شود.

دستور استاندار سیستان‌وبلوچستان به تمام مدیران استان جهت کنترل و نظارت بر قیمت‌ها

احمدعلی موهبتی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی با حضور مداوم در بازار از ایجاد هرگونه اختلال در فروش کالا ‌و ارایه خدمات پیشگیری کنند و به صورت صددرصد از سطح بازار بازرسی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: محتکرین و افراد مسئله‌دار که سابقه احتکار داشته‌اند تحت رصد قرار بگیرند تا از این شرایط سوءاستفاده نکنند. 

رییس ستاد تنظیم بازار استان ادامه داد: مدیران به شهرستانها نیز ابلاغ نمایند تا تیم‌های بازرسی در شهرستان‌ها نیز فعال شوند و حداکثر کنترل را در این امر داشته باشند و شرایطی فراهم شود که استرس و نگرانی از مردم دور شود.

استاندار با بیان اینکه تفاوت قیمت مواد نفتی در دو سوی مرز باعث قاچاق سوخت شده است؛ تصریح کرد: آزادسازی قیمت بنزین و گازوئیل در سیستان و بلوچستان برای کاهش چشمگیر قاچاق سوخت مفید است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان: مردم نگران قیمت کالاهای اساسی نباشند/ ذخایر خوبی داریم

حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان درباره تلاش‌های استانداری سمنان در حوزه تنظیم بازار، نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها در پی افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، جلسه فوق‌العاده کارگروه تنظیم بازار استان سمنان روز شنبه برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: با توجه به فراوانی کالا و وضع مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار در حال حاضر ممنوع است.

عسگری با اشاره به اینکه قیمت کالاهای اساسی تأثیر محسوسی ندارد، گفت: چون قیمت سایر انرژی‌ها همچون گاز و گازوییل تغییر نکرده است، تولید را تحت تأثیر خاصی قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ذخایر کالاهای اساسی به حد کافی برای تنظیم بازار در استان سمنان وجود دارد و مردم نباید از این بابت نگران باشند.

عزم مدیران سمنان برای برخورد با افزایش قیمت‌های خودسرانه

اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این زمینه گفت: هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت در حوزه کالا و خدمات ممنوع و غیرقانونی است.

اسودی خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۵۵ نفر در استان سمنان به‌عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی فعالیت دارند که وضع نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت‌دار در سطح عرضه را به‌صورت ویژه رصد می‌کنند و عملکرد واحدهای صنفی استان سمنان در این ایام را زیر ذره‌بین خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مردم شماره 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را به خاطر بسپارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق، فروش اجباری کالا و خدمات، عدم درج قیمت و.... را به این سامانه ارتباطی اطلاع دهند.

معاون اقتصادی استاندار البرز: تمام مرخصی‌ها لغو شده وگشت‌های بازرسی و نظارت فعال شده‌اند

جهانگیر شاهمرادی در جلسه فوق العاده تنظیم بازار استان  البرز که  شامگاه جمعه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با بیان اینکه معاونت اقتصادی استانداری به صورت شبانه روزی ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی خواهد بود، یادآور شد: در راستای نظارت دقیق و صحیح بر بازار به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است که اجازه مرخصی و خروج از استان نخواهند داشت و در صورت لزوم مکلف به هماهنگی با استانداری خواهند بود.

شاهمرادی گفت: برخورد قانونی با افزایش قیمت ها با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد دستگاه های مرتبط بازرسی و نظارت اعم از؛ اداره کل تعزیرات حکومتی، بازرسی اداره کل صمت و اتاق اصناف مکلف به تشدید نظارت و بازرسی با هدف حاکم کردن فضای آرامش بر بازار استان شدند.

بازار و حمل‌ونقل لرستان زیر ذره‌بین بازرسان

اسد عبدالهی معاون اقتصادی استانداری لرستان امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، گفت: در راستا اصلاح قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن، کنترل و نظارت دقیق در حوزه حمل و نقل عمومی باید صورت بگیرد که افزایش قیمت نداشته باشیم، همچنین در حوزه تاکسیرانی باید نظارت ها اعمال شود که در این راستا شاهد افزایش قیمت نباشیم.

عبدالهی همچنین گفت: نفت سفید مورد نیاز برای مناطق روستایی استان تامین و ذخیره‌سازی شود. 

وی عنوان کرد: میدان میوه و تره بار خرم‌آباد از شرایطی برخوردار است که نظارت و ساماندهی آن باید در اولویت دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به شکایات مردم از افزایش قیمت کالاها در قم 

محمود سیجانی در جلسه کارگروه تنظیم بازار که در دفتر معاون اقتصادی استانداری برگزار شد اظهار کرد: هیچ دلیل کارشناسی برای افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

وی از تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به شکایات مردم در زمینه افزایش خود سرانه قیمت کالاها و خدمات در سطح بازارها خبر داد و افزود: با هر گونه افزایش قیمت توسط بازرسان سازمان صمت و بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی برخورد شدید صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در فرایند تولید واحدهای صنعتی بنزین کاربرد چندانی ندارد و قیمت سایر حامل‌های انرژی نیز ثابت بوده و از طرفی عمده ناوگان حمل و نقل کالاها از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: به همین دلیل قیمت تمام شده محصولات تولیدی تغییر نکرده بنابر این نباید افزایش قیمت بنزین به بهانه‌ای برای افزایش سایر اقلام مصرفی تبدیل شود.

سیجانی یادآور شد: تلفن 124 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است.

انتهای پیام/م


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول