اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اتفاقات خوب هفته کتاب در شهرستان فسا

در هفته کتاب و کتاب‌خوانی شهرستان فسا، شاهد افتتاح دو کتابخانه و اجرای بیش از 120 برنامه متنوع دیگر است.

اتفاقات خوب هفته کتاب در شهرستان فسا

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فسا در ابتدا به طرح‌های عمرانی کتابخانه‌ها در هفته کتاب اشاره‌کرده و اظهار می‌کند: یکی از شهرهای فاقد کتابخانه فسا، کتابخانه دار شده و همچنین به لطف خداوند و با همکاری خیرین و مسئولین محلی و استانی، 6 پروژه کتابخانه در شهرستان فسا در حال پیگیری بوده، که در نوع خود بی‌سابقه است.

محمدحسین فیروزی اضافه کرد: دو کتابخانه عمومی، هم‌زمان با هفته کتاب در شهرستان فسا افتتاح می‌شود که یکی در بوستان کتاب فسا با همکاری شهرداری و شورای شهر فسا و دیگری در شهر فاقد کتابخانه قره‌بلاغ فسا با همکاری خیرین و شهرداری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در حوزه عمرانی همچنین از کلنگ زنی طرح خیر ساز در فسا خبر داد و گفت: پروژه ساخت کتابخانه عمومی روستای فدشکویه فسا در هفته کتاب با مساعدت خیر و حمایت اعتباری دولت آغاز می‌شود.

 فیروزی با تصریح اینکه در هفته کتاب امسال به‌صورت ویژه از حمایت‌های خیرین کتابخانه ساز و کتابخانه یار قدردانی می‌کنیم، گفت: اولین همایش خیرین کتابخانه ساز و کتابخانه یار شهرستان فسا نیز 2 آذرماه در این شهرستان برگزارمی‌شود..

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا با اشاره به اینکه در این ایام بیش از 120 برنامه متنوع در سطح کتابخانه‌های عمومی و شهرستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: دیدار کتابداران با امام‌جمعه و فرماندار، حضور کتابداران در مدارس و معرفی خدمات کتابخانه‌ها، بازدید بیش از 100 گروه از مدارس در قالب تور بازدید از کتابخانه، برگزاری مسابقه نقاشی در کتابخانه‌ها، برگزاری بیش از 10 نشست های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای و نشست های ویژه، برگزاری نمایشگاه‌های تازه‌های کتاب کتابخانه‌ها چندی از فعالیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا در این هفته است.

وی از دیگر برنامه‌های خود به نقد و بررسی کتاب رمان رنج با حضور نویسنده در زندان فسا، توزیع دومین مرحله کتاب در 30 سبد کتاب آرایشگاه آقایان در سطح شهر فسا، نصب 30 سبد کتاب آرایشگاه ویژه آرایشگاه بانوان با کمک خیرین، حضور کتابداران در بخش اطفال و کودک بیمارستان ولی‌عصر(عج) فسا، خانه محبت، مدارس خاص و اهدا کتاب و اجرای برنامه ، برنامه‌های قصه‌گویی و جمع خوانی و همخوانی کتاب، نواختن زنگ کتاب هم‌زمان با آغاز هفته کتاب در فسا، ششده، زاهدشهر و میانشهر، نمایشنامه خوانی، مسابقات کتاب‌خوانی  و... اشاره کرد.

فیروزی در پایان بابیان اینکه شهروندان فسایی می‌توانند روز شنبه 25 آبان به‌صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی شوند، خاطرنشان کرد: طرح بخشودگی جرائم دیرکرد امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی به علت دیرکرد مشمول جریمه‌شده‌اند، با آغاز این هفته، از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه می‌توانند از بخشودگی جرائم برخوردار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول