اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

حداقل برای ده هزار رشته شغلی باید دوره های علمی کاربردی تدوین شود

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در دنیا 18 هزار عنوان شغلی وجود دارد که از این میزان تنها 3 هزار شغل در ایران شناسایی شده است و حداقل 10 هزار ایده شغل دیگر وجود دارد که باید دوره های آموزشی برای آنها تدوین شود.

حداقل برای ده هزار رشته شغلی باید دوره های علمی کاربردی تدوین شود

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه علمی کاربردی ،فرهودی مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درمراسم آئین استقبال از دانشجویان جدید الورود واحد استانی گلستان  به هدف ایجاد دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مزایای این دانشگاه تکیه بر توانایی‎ها به شمار می رود و برای پیاده سازی ایده ها با استفاده از مهارت ها دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در دنیا ۱۸ هزار عنوان شغلی وجود دارد که از این میزان تنها ۳ هزار شغل در ایران شناسایی شده است و حداقل ۱۰ هزار ایده شغل دیگر وجود دارد که باید دوره های آموزشی برای آنها تدوین شود.

 فرهودی ادامه داد: دانشجویان برای یادگیری مهارت، فن و حرفه وارد دانشگاه شدند و در طول تحصیل باید به زمینه شغلی خود آگاه باشند و در این مسیر تلاش کنند.

وی یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این مسیر از دانشجویان این دانشگاه حمایت می کند.

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به آمار ورودی دانشجویان جدید این دانشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: میانگین سنی دانشجویان ورودی سال ۹۸ در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی گلستان بصورتی است که حدود ۷۴ درصد دانشجویان جزو جوانان محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: روسای واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی باید به این مهم توجه داشته باشند که نسل جوان مطالبه گر است و باید افرادی در این دانشگاه تربیت شوند که پس از دانش آموختگی آچار بدست و ماهر باشند.

 فرهودی خاطرنشان کرد: در دانشگاه های نظری کشور بیشتر به مباحث نظری توجه می شود گرچه در این دانشگاه ها آزمایشگاه وجود دارد ولی دانشجویان جز نظریه پردازی و تولید علم مهارت خاصی برای جامعه به وجود نمی آورند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تورم نیروهای دانش آموخته دانشگاهی در انتظار اشتغال را در کشور شاهد هستیم و این مهم به خاطر این است که گرچه این دانش آموختگان در حوزه نظری و علمی توانمند هستند ولی از نظر مهارت، توانایی خاصی از خود نشان نمی دهند.

مشاور عالی ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در این دانشگاه برای هر دانشجو 512 ساعت دوره کاربینی و کارورزی در نظر گرفته می شود که برای برگزاری این دوره ها نیازمند اساتید مجرب و توانمند هستیم.

وی تاکید کرد: در کشور برخی مدارک را برای پرستیژ می خواهند ولی آن چیزی که در آینده و اشتغال آنها اهمیت دارد یادگیری فن و مهارت است.

 فرهودی گفت: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید دارند که دانشجویان در نخستین گام تیم کاری خود را در دانشگاه تعیین کنند و یک بنگاه کوچک اقتصادی را راه اندازی کرده که در این صورت مورد حمایت دانشگاه و دولت نیز قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در بودجه کشور رقمی برای حمایت از بنگاه‎های شغلی در نظر گرفته شده، متذکر شد: قول‎های مساعدی برای حمایت از راه‎اندازی این بنگاه‎ها در نظر گرفته شده است که امیدواریم به تصویب مجلس برسد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: با پیگیری‎های انجام شده امیدواریم بتوانیم تسهیلات با کارمزد پایین به دانشجویان برای راه اندازی تشکل‎ها و بنگاه‎های اقتصادی کوچک اعطاء کنیم.

وی با بیان اینکه مردم از مدرک‎گرایی خسته شدند، افزود: ثروتمندان بزرگ هیچ‎گاه به یک باره به این جایگاه نرسیدند و در ابتدای مسیر از بنگاه‎های کوچک آغاز کردند.

 فرهودی در پایان بیان کرد: کارهای بسیار خوبی در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی گلستان انجام شده است و ما نیز از ایده‎های دانشجویان برای ارتقای دانشگاه جامع علمی کاربردی استقبال خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم  امیر احمد دهقانی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در مسیر اهداف تعیین‎شده گام‎های بلندی برداشته و امیدواریم بتواند به اهداف خود دست یابد.

وی با اشاره به حضور  فرهودی، مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان گلستان، ابراز امیدواری کرد و گفت: این حضور منجر به اتفاقات خوبی برای دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان متذکر شد: در این دانشگاه به‎دنبال این هستیم که کارشناسان ماهر و فنی آموزش دهیم و بتوانیم با مهارت‎افزایی این دانشجویان را به اشتغال پایدار نزدیک کنیم.

 امیر احمد دهقانی افزود: خرسند هستیم که ورودی جدید دانشگاه بخش عمده‎ای از دانشجویان جوان هستند و این مهم بیانگر آن است که دانشگاه جامع علمی کاربردی به سمت جوان شدن حرکت می‎کند و این خبر خوبی برای نظام مهارتی کشور به شمار می‎رود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان به مطالبه‎گری دانشجویان در حوزه مهارت‎افزایی تأکید کرد و افزود: به‎دنبال توسعه فضای شور و نشاط بر حضور حداکثری دانشجویان در کلاس‎های درس و کارگاه‎های آموزشی هستیم و باید توجه درستی به کلاس‎های کارگاهی و دوره‎های کاربینی و کارورزی شود.

وی بر ضرورت حضور دانشجویان در دوره‎های کاربینی و کارورزی تأکید کرد و یادآور شد و عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به سمت مهارت، اشتغال و کارآفرینی حرکت می‎کند و با توجه به راه اندازی کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی، مراکز می توانند دانشجویان را به سمت کارآفرینی سوق دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول