اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فعال شدن ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی/ مدیران حق دخالت در انتخابات را ندارند

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی از فعال‌شدن ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی، پیشگیری از هرگونه جرم و تخلف و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها بخشی از وظایف و اقداماتی این ستاد است.

فعال شدن ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی/ مدیران حق دخالت در انتخابات را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: انتخابات امری مهم در کشور است و با توجه به ماهیت مردم سالاری دینی کشور، مردم از طریق برگزاری انتخابات در سرنوشت‌شان شرکت می‌کنند.

وی بیان داشت: دشمنان و دوستان چشم به انتخابات دارند لذا حضور مردم در انتخابات باعث شادی دوستان و یأس دشمنان می‌شود و باید بستر مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی افزود: دشمن در تلاش است که با فشارهای اقتصادی مردم را از نظام مأیوس کنند اما ملت ایران با حضور در انتخابات ثابت خواهند کرد که جنگ ظالمانه دشمن به نتیجه نخواهد رسید.

حمیدی از فعال‌شدن ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد و تصریح کرد: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی، پیشگیری از هرگونه جرم و تخلف و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها بخشی از وظایف و اقداماتی این ستاد است.

وی ادامه داد: توجه به وظایف قانونی، عمل طبق شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های مربوطه، اقدام نکردن بر علیه کاندیدا و همچنین استفاده‌نکردن از امکانات دولتی برای کاندیدا از موارد است که به‌صورت مستمر بر آن نظارت می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی یکی دیگر از وظایف دادگستری‌ها را رسیدگی به شکایات و تخلفات صورت گرفته در انتخابات اعلام کرد و گفت: از تمام توان دادگستری‌های استان استفاده می‌شود تا پرونده‌ها در این خصوص با سرعت و دقت رسیدگی و به نتیجه برسد.

حمیدی با بیان اینکه شورای نگهبان مجری نظارت بر امر انتخابات است، تبیین کرد: رأی مردم حق‌الناس بوده لذا در صورت تخلف حیثیت نظام و حق مردم زیر سؤال می‌رود بنابراین در هر انتخابات ستاد ویژه‌ای در قوه قضاییه برای پیشگیری و رسیدگی به جرایم تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی با سرعت و دقت سوابق کاندیدها را بررسی و به استعلام ها پاسخ می‌دهد، مطرح کرد: مدیران حق دخالت در انتخابات را نداشته و عدم استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه کاندیدا همواره باید مورد توجه باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دادستان‌ها در روز برگزاری انتخابات، به‌طور مستقیم بر روند اجرا نظارت خواهند داشت، عنوان کرد: قانون تبلیغات را از زمان ثبت‌نام کاندیدا تا زمان اعلام رسمی تبلیغات، جرم اعلام کرده اما قبل از ثبت‌نام ابزاری برای برخورد وجود ندارد.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول