اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کسب رتبه ششم کشور در پرداخت تهسیلات رونق تولید توسط استان قزوین

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا کنون 69 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شده و قزوین رتبه ششم کشور را در این حوزه دارد.

کسب رتبه ششم کشور در پرداخت تهسیلات رونق تولید توسط استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین کامران لشگری اظهار کرد:از ابتدای سال جاری 291 فقره درخواست تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت شده که از این تعداد 158 مورد مصوب، چهارمورد پذیرفته نشده و  89 مورد نیز در دست بررسی است.

وی افزود: تا کنون مبلغ 655 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید مصوب و به بانک‌ها بابلاغ شده و بانک‌ها نیز 33 مورد تسهیلات به مبلغ 69 میلیارد تومان را پرداخت کرده‌اند.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: در تسهیلات بازسازی و نوسازی 295 فقره درخواست در سامانه بهین‌‎یاب ثبت شده که 172 مورد برگشت خورده و 116 مورد تصویب کارگروه را دارد.

لشگری ادامه داد: از این تعداد 73 مورد توسط بانک‌ها رد شده و در نهایت 84 میلیارد تومان برای 33 مورد تسهیلات بازسازی و نوسازی پرداخت شده است.

وی در خصوص عملکرد بانک‌‎ها در پرداخت تسهیلات تبصره ماده 18 عنوان کرد: مبلغ تسهیلات تبصره ماده 18، یک هزار و 138 میلیارد تومان بر مبنای 39 درصد سپرده گذاری است که 444 میلیارد تومان تخصیص استان است.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: تعداد درخواست‌ها در این زمینه 167 مورد بود که 53 مورد آن مصوب شده است.

احمد بارگاهی، معاون اداره کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استان قزوین نیز در این جلسه گفت: برای طرح‌های نیمه‌تمام استان قزوین 27 درخواست داشتیم که فقط 8 مورد آن مصوب شده است.

بارگاهی افزود: در شرایط حال حاضر اقتصادی کشور نیاز است که به طرح های نیمه‌تمام استان توجه بیشتری شود .

وی اظهار کرد: حدود 690 طرح نیمه‌تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان داریم که وضعیت آنها به تفکیک شهرستان، تعداد اشتغال و سرمایه مورد نیاز برای تکمیل رصد شده است.

معاون اداره کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استان قزوین خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که از 27 مورد اعلام شده فقط 8 مورد مصوب داریم یک کمیته تخصصی بررسی طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تشکیل و این طرح‌ها بررسی شود.

بارگاهی در پایان یادآور شد: اگر بتوانیم 690 طرح با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی را راه‌‎اندازی کنیم اشتغال قابل توجهی در استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول