اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

از نجابت کارگران هپکو و آذرآب سوءاستفاده نکنیم

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: جامعه کارگری همانند کارگران شرکت‌های آذراب، هفت تپه و هپکو نجیب هستند و نباید در هیچ برهه‌ای از نجابت آنان سوء‌استفاده کرد.

از نجابت کارگران هپکو و آذرآب سوءاستفاده نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، داود میرزائی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی پیرامون برگزاری مراسم گرامیداشت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار در خانه کارگر ساوه اظهار کرد: در جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی کارفرمایان و مسوولان نیز همچون کارگران باید مقاومت کنند و تنها جامعه کارگری نباید سرباز خط مقدم باشد.

وی افزود: متاسفانه زیر ساخت‌های خصوصی‌سازی و تولید پویا در صنایع تامین نشده است، اما برخی همچنان علاقمند به ادامه خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن اهلیت هستند که نتیجه  این واگذاری، ادامه رکود و ورشکستگی است.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به این که توان اقتصادی کشور را بخش خصوصی اداره می‌کند و این مهم را نمی‌توان نادیده انگاشت، اظهار کرد: واگذاری بدون در نظر گرفتن اهلیت صنعتی در واقع تلاش برای رکود اقتصاد، بیکاری جامعه کارگری و تضعیف فرصت‌های شغلی است.

میرزایی بیان کرد: هم اکنون تعدادی از شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن اهلیت صنعتی به بخش خصوصی واگذار شده است که در گذشته صادر کننده موفق و ایجاد کننده صدها فرصت شغلی بود، اما اکنون وضعیت ناگواری دارد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری با ادامه روند فعلی خصوصی سازی مخالف است، گفت: ادامه این روند جامعه کارگری را با حقوق معوق، تعدیل نیرو، بیکاری، ناتوانی در اداره امور زندگی، ازدواج و تحصیل مواجه می‌سازد.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت:  افزود: امروزه جامعه کارگری به دلیل مشکلات اقتصادی به تک فرزندی و بی‌فرزندی روی آورده است و این نتیجه بی‌توجهی به معیشت کارگر با اتخاذ تصمیمات نادرست در تولید و صنعت است.

میرزایی با اشاره به این که بخش خصوصی نیازمند حمایت مسوولان در زمینه‌های مختلف است، اظهار کرد: با پشتیبانی از کارفرما و کارگر شاهد رونق و پویائی اقتصاد خواهیم بود.

وی بیان کرد: امروزه کارگر و کارفرما باید در کنار هم باشند زیرا مشکلات آنان در زندگی یکدیگر تاثیر گذار است از این رو باید برای رفع آن تعامل داشته باشند.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به این که این شهرستان‌ها صنعتی هستند، گفت: متاسفانه تشکیل شوراهای اسلامی کار در این واحدها بسیار ضعیف و تعداد آنها از 7 شورا تجاوز نمی‌کند.

میرزایی افزود: این در حالی است که برخی استان‌های کشور که عنوان صنعتی را با خود به همراه ندارند در معدود واحدهای صنعتی خود شوراهای اسلامی فعال برای رسیدگی و پیگیری مشکلات کارگری دارند.

وی گفت: دفاع از اشتغال و تولید با اجرای درست قانون کار در راستای تامین منافع کارگری، مهم‌ترین خواسته جامعه کارگری است.

میرزائی افزود: اعتلا و عزت کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون شهدای والامقام و ایثارگری جامعه کارگری است از این رو توجه به معیشت این قشر مظلوم و درد کشیده ضروری است.

وی اظهار کرد: جامعه کارگری همانند کارگران شرکت‌های آذراب، هفت تپه و هپکو نجیب هستند و نباید در هیچ برهه‌ای از نجابت آنان سوء‌استفاده کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول