اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

الگوی کشت با تأکید بر بهره‌وری مصرف آب تهیه شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما الگوی کشت را با تأکید بر بهره‌وری مصرف آب تهیه کردیم و به صورت نمونه آن را ارائه دادیم.

الگوی کشت با تأکید بر بهره‌وری مصرف آب تهیه شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نشست علنی امروز (دوشنبه) در جریان سؤال احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در خصوص علت فقدان برنامه عملیاتی و اجرایی برای کشت محصولات کشاورزی به صورت غیراستاندارد، اظهار داشت: من به حکم وظیفه در مجلس حضور پیدا کردم اما بخش عمده مطالبی که آقای آزادیخواه مطرح کرد همان مسائلی است که در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: سهم آب کشاورزی بیشتر از آب شرب است هر چند این طبیعی است. بنابراین ما اتهامی را به کشاورزان و کشاورزی وارد نمی‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به هر حال سهم آب در دنیا به حوزه کشاورزی بسته می‌شود.

حجتی با بیان اینکه الگوی کشت با تأکید و بهره‌برداری مصرف آب تهیه شده است،‌گفت: ما این را به صورت نمونه ارائه دادیم البته الزاماتی هم دارد که باید وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما به کشاورزان گفتیم گوجه نکارید و به جای چغندرقند بکارید تا از شما خریده شود اما این کار را هم نکردند. 

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید کمک کنیم تا سیاست اعمال کشت با ابزار مالی، ترویجی و آموزشی اجرا شود. ما این ابزار را به کار می‌گیریم تا بتوانیم کشاورزان را به اقناع برسانیم.

حجتی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت هندوانه امسال نسبت به سنوات گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: در برخی مناطق هندوانه به میزان 80 تن تولید می‌شود و این بر سطح زیر کشت به طور جدی تأثیر دارد. 

وی ادامه داد: برای یک کیلو هندوانه با سیستم میکرو 40 لیتر آب استفاده می‌شود و این عدد بالایی است. بنابراین از کشت محصولات دیگر باید استفاده و بهره‌برداری شود. 

وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه گفت: پیاز یک محصول بسیار منطقی است که با سیستم‌های جدید کشت می‌شود و مورد استقبال است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول