اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نقش پایین بنزین در بخش تولید و افزایش کم قیمت کالا و خدمات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: با توجه به نقش پایین بنزین در بخش تولید، مردم نگران افزایش قیمت کالا و خدمات نباشند.

نقش پایین بنزین در بخش تولید و افزایش کم قیمت کالا و خدمات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهرام طهماسبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: علت نگرانی مردم از افزایش قیمت بنزین نحوه افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال‌های گذشته و پس از آن افزایش قیمت کالاها و خدمات بود در حالی که اکنون تنها قیمت بنزین افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه سهم بنزین در سبد مصرفی خانوار در استان زنجان ۲ درصد است، اضافه کرد: این سهم در کشور ۲.۱ درصد است و تاثیر زیادی بر تغییرات سبد مصرفی خانوار ندارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان منکر تاثیر افزایش قیمت بنزین بر سبد مصرفی خانوار بود، خاطر نشان کرد: با این حال تاثیر این کالا نسبت به سایر کالا و خدمات موجود در سبد مصرفی، تاثیر بسیار کمی دارد.

طهماسبی با اشاره به نقش پایین بنزین در بخش تولید تصریح کرد: همواره شاهد افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در آستانه سال بوده و با توجه به اینکه مردم عادت داشتند، اعتراض خاصی اتفاق نمی‌افتاد، اما در سال‌جاری نوع انتشار خبر و برخورد غیرحرفه‌ای برخی، فشار و نگرانی را در جامعه افزایش داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه بنزین بیشتر در بخش حمل و نقل درون‌شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد، عنوان کرد: این سوخت در حمل کالا و خدمات تاثیر چندانی ندارد و نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش قیمت کالا و خدمات داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه با هدف حمایت از قشر ضعیف جامعه انجام می‌شود، عنوان کرد: با حذف یارانه پنهان موجود در برخی کالاها، افزایش قیمت رخ‌ داده، به نفع اقشار ضعیف است.

طهماسبی با تاکید بر اینکه منابع آزاد شده به اقشار ضعیف منتقل می‌شود، تاکید کرد: حذف یارانه پنهان می‌تواند، موجب صیانت از حقوق اقشار ضعیف و کمک به سبد خانوار نیازمند حمایت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به پرداخت سالانه قریب به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور بیان کرد: این رقم دو برابر بودجه جاری کشور است و صرف آن در پروژه‌های عمرانی موجب اتمام پروژه‌‌های نیمه‌‌تمام در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه دهک‌های پردرآمد جامعه سهم بیشتری از یارانه‌های پنهان دارند، افزود: تغییراتی از قبیل اصلاح قیمت بنزین، اقدامی در راستای کاهش پرداخت یارانه پنهان به دهک‌های بالای جامعه است.

طهماسبی با اشاره به مزیت حذف یارانه‌های پنهان عنوان کرد: افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه پنهان این کالا، توقف پرداخت یارانه پنهان به قشر پردرآمد جامعه است که موجب توسعه عدالت اجتماعی، جلوگیری از قاچاق گسترده و کنترل و متعادل کردن مصرف می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول