اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

احداث 575 واحد مددجویی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تا دهه فجر

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در صورت مساعدت آب‌وهوا 575 واحد مددجویی در دهه فجر به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری تحویل خانواده‌های مددجوی حادثه‌دیده خواهد شد.

احداث 575 واحد مددجویی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تا دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید مرتضی بختیاری در حاشیه سفر به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی و حضور در آیین کلنگ زنی احداث ساختمان مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستای ورنکش میانه، در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه همکاران فعال در کمیته امداد استان از اولین ساعات وقوع زلزله در روستاهای میانه و سراب همانند دیگر گروه‌های امدادی در منطقه حضور داشتند، اظهار داشت: بر اساس وظیفه‌ای که داشتیم و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در این امور، خدمات و نیازهای اولیه با حضور و پیگیری مدیرکل استان انجام و به هر خانواده آسیب‌دیده تحت پوشش کمیته امداد درحرکت اول500 هزار تومان در اختیار هر خانواده قرار گرفت و در ادامه تأمین نیازهای اولیه پیگیری شد.

وی افزود: با همراهی خیران علی‌الخصوص مردم خیر تبریز 500 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و در اختیار آسیب دیدگان قرار داده شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: طی زلزله اخیر حدود یک هزار خانوار از آسیب دیدگان تحت پوشش کمیته امداد بودند که از این تعداد 575 خانواده خانه‌هایشان 100 درصد تخریب‌شده و نیاز به احداث ساختمان دارند.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده در استان و صحبت‌های اولیه با عزیزان حاضر در سپاه و نیروهای امداد نیازهای اولیه تأمین شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به بیمه بودن خانه مددجویان آسیب‌دیده و ارزیابی کارشناسان بیمه کمک‌هایی در حدود 25 میلیون برای هر خانه در نظر گرفته‌شده و در کنار این موضوع بنیاد مسکن و دولت نیز همراهی خواهند کرد و مابقی هزینه‌های احداث را تأمین خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در صورت مساعدت آب‌وهوا 575 واحد مددجویی در دهه فجر به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری تحویل خانواده‌های مددجوی حادثه‌دیده خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  تأکید کرد: در کنار این اقدامات به‌منظور تأمین نیازهای خانواده‌های آسیب‌دیده مستمری یک هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد آسیب‌دیده از زلزله اخیر تا پایان سال سه برابر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت کمک‌های مردمی در تسریع کمک‌رسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده، افزود: قطعاً کمک‌های مردمی خیلی مهم بوده و با توجه به این موضوع شماره‌حساب 3333 نزد بانک ملی و کد #1*88877* آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

بختیاری خاطرنشان کرد: در بحث اسکان موقت 2 دفتر دائم برای خدمت‌رسانی به مددجویان آسیب‌دیده و پاسخگویی به مسائل آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: به‌منظور پذیریش مددجوی جدید در مناطق زلزله‌زده طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بر اساس نیازها و محرومیت‌ها منطقه زلزله‌زده در اولویت بوده و سهمیه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

در ادامه محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص پذیریش مددجوی جدید در مناطق آسیب‌دیده خاطرنشان کرد: به‌منظور جذب مددجوی جدید 200 سهمیه به ترکمنچای و 100 سهمیه به میانه و 100 سهمیه به سراب اختصاص داده‌شده است.

در ادامه این مراسم رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با برخی از مددجویان آسیب‌دیده دیدار و از روند امدادرسانی و تأمین امکانات اولیه بازدید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول