اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وظیفه ائمه جمعه پیگیری مطالبات به‎حق مردم است/تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی موردقبول ائمه‌جمعه نیست

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه مردم ارباب و ولی نعمت ما هستند، گفت: مردم یکی از پایه‎های نظام و دین هستند و امام جمعه باید خواسته‎های به‎حق مردم را از تریبون نماز جمعه بیان کنند.

وظیفه ائمه جمعه پیگیری مطالبات به‎حق مردم است/تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی موردقبول ائمه‌جمعه نیست

  حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان، اظهار کرد: جایگاه نماز جمعه به‎عنوان سنگری است که تمامی قضایای دفاعی اعم از دفاع از دین، اقتصاد، فرهنگ و حیثیت مردم و جامعه باید از تریبون نماز جمعه بیان شود.

وی تأکید کرد: جایگاه نماز جمعه باید تکیه‎گاهی برای مردم باشد و مردم باید بتوانند مطالبات خود را از طریق ائمه جمعه مطرح کنند و ائمه جمعه نیز باید مطالبات به حق مردم را پیگیری کنند.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه مردم ارباب و ولی نعمت ما هستند، یادآور شد: مردم یکی از پایه‎های نظام و دین هستند و امام جمعه باید خواسته‎های به‎حق مردم را از تریبون نماز جمعه بیان کنند.

منصوری اضافه کرد: گاهی اوقات صدای مردم به جایی نمی‎رسد و باید به‎عنوان تکیه‎گاه از طریق تریبون نماز جمعه مطالبه‎گری شود و مطالبه مردم از زبان امام جمعه مطرح شود تا مردم به مطالبات خود برسند.

*ضرورت طرح اعتراضات و گلایه‌های مردم از طریق تریبون نماز جمعه

وی متذکر شد: متأسفانه گاهی اوقات مسؤولان در انجام وظایف کوتاهی می‎کنند که در این زمان امام جمعه وظیفه دارد به مسؤولان تذکر بدهد تا به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه بندرترکمن افزود: همانطور که امام راحل و مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه باید دشمن را مأیوس کند و زمینه اعتقاد مردم را افزایش دهد، اگر مردم اعتراض و گله دارند امام جمعه باید آن را مطرح کند.

منصوری با تأکید بر اینکه باید مطالبات به‎حق مردم توسط ائمه جمعه بررسی شود، یادآور شد: اینکه امروز برخی به دلیل گرانی بنزین به خیابان‎ها آمدند و پمپ‎بنزین‎ها، اماکن دولتی و .. را به آتش کشیدند و یا به نیروهای نظامی و انتظامی و یا ناموس مردم بی‎حرمتی کنند به هیچ عنوان مورد قبول ائمه جمعه نیست و ما آن را نمی‎پذیریم.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان امام جمعه بندرترکمن اعتقاد دارم اگر مردم مطالباتی دارند باید جلوی دفتر نمایندگان مجلس جمع شوند و آنجا نشست و تحصن آرام داشته باشند تا نمایندگان مجلس از مطالبات به‎حق مردمی که به آنها رأی دادند، دفاع کنند.

* تخریب اموال عمومی برنامه‌ریزی دشمن است

امام جمعه بندرترکمن گفت: ما هر هفته از تریبون نماز جمعه مطالبات مردم را بیان می‌کنیم و به مسؤولان تذکر می‎دهیم و از مردم نیز انتظار داریم مطالبات به حق خود را به ما اعلام کنند.

منصوری با بیان اینکه مردم مطالبات خود را باید به شکل قانونی پیگیری کنند، اذعان کرد: به خیابان آمدن و آتش کشیدن اماکن عمومی و کشتن دیگران همان خواسته و برنامه‎ریزی دشمن است.

وی ادامه داد: همه ما مشاهده کردیم که مقام معظم رهبری از طرح گرانی بنزین حمایت کرد، قطعاً معظم‎له آسیب و فشار به مردم را قبول ندارند اما وقتی سران قوا این طرح را مصوب کردند، باید اجرا شود.

امام جمعه بندرترکمن خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد هنگام اجرای هر قانونی، عده‎ای به خیابان‎ها بریزند و دست به اغتشاش بزنند و دولت از تصمیم خود عقب‎نشینی کند دیگر هیچ قانونی را نمی‎توان در کشور پیاده کرد و عده‎ای آن قانون را برای حمله به امکانات دولتی مورد دستاویز قرار می‎دهند.

منصوری اضافه کرد: در لبنان همین فشارها را آوردند و باعث شدند نخست وزیر این کشور مجبور به استعفا شود و مجلس را به انحلال کشاندند و کار به جایی رسید که ادعا کردند حزب‎الله باید اسلحه خود را کنار بگذارد، همان چیزی که رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی به دنبال آن بودند.

وی بیان کرد: در عراق نیز همین اتفاق افتاد و نخست‌وزیر این کشور پس از اغتشاشات اعلام استعفا کرد، مردم خواستار انحلال مجلس شورای اسلامی این کشور شدند و به تدریج در مورد حشدالشعبی اقدام کردند.

* دشمن اعتراضات به حق مردم را به انحراف کشاند

امام جمعه بندرترکمن تأکید کرد: دشمن برای ایران برنامه‎ریزی داشت و منتظر فرصتی بود تا در ایران دست به اغتشاش بزند که در مسأله گران شدن بنزین عده‎ای به نشانه اعتراض برخاستند و دشمن از این فرصت، سوء‎استفاده کرد و مطالبات به حق مردم را به انحراف کشاند و خساراتی را بر جا گذاشت.

منصوری متذکر شد: مقام معظم رهبری موافق مطالبه مردمی در قالب تخریب اماکن دولتی و عمومی و آسیب به مردم نیستند و فرمودند این اقدامات، کار اشرار است.

امام جمعه بندرترکمن  گفت: بنزین در حمل و نقل جاده‎ای و مسافر اثر دارد و در حالی که هفته قبل قیمت نان در گلستان افزایش یافت امروز بنزین افزایش قیمت پیدا کرده است.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول