اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ذی‌حسابان گزارشی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری ارائه نکرده اند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ذی‌حسابان موظف هستند هر دو ماه یک بار گزارش نظارتی از اجرای مصوبات بودجه شهرداری تهیه و ارائه کنند، گفت: تاکنون فقط یک گزارش ارائه کرده اند.

ذی‌حسابان گزارشی  از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری ارائه نکرده اند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا در تذکری گفت: ارتقاء سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات به حق شهروندان از سوی شورای شهر است، انتظاری که متاسفانه در طی ادوار شورا تاکنون به آن پاسخ مناسب و در خور شانی داده نشده است و زمینه‌ساز بی‌اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است. 

وی افزود: ذیحسابان موظف بوده‌اند نسبت به بررسی اسناد و فرایند ایجاد تعهدات در مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها، معاونت‌ها و سایر واحدهای تابعه و ذی‌ربط شهرداری تهران اقدام و پس از تطابق آن با قوانین و مقررات موضوعه و بودجه مصوب، اسناد هزینه را تایید کنند. چک‌های صادره در کلیه واحدهای یاد شده اعم از مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها، معاونت‌‌ها و سایر واحدهای ستادی و ا جرایی ذی‌ربط با امضای ذیحساب معتبر خواهد بود و شهرداری تهران موظف است موضوع لزوم امضا چک‌ها توسط ذیحسابان را به بانک‌های عامل ذیربط اعلام کنند.

فراهانی گفت: بدیهی است صدور هرگونه چک پس از بررسی و تایید اسناد و مدارک مربوطه توسط ذیحسابان صورت خواهد گرفت، متاسفانه علی رغم تصریح  این تبصره و گذشت مدت 13 سال از تصویب همچنان برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها از اجرای این امر سر باز می‌زنند و خود را تابع قانون تجارت می‌دانند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران موظف بوده است به منظور مدیریت امور ذیحسابی شهرداری تهران، واحدی زیر نظر شهرداری تهران با مسئولیت ذیحساب و در چارچوب مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و شرح وظایف موضوع ذیل ماده واحده این مصوبه با رعایت ماده پنجاه و چهارم قانون شهرداری‌ها ایجاد نمایند، که شواهدی از اجرای این تبصره در شهرداری تهران به چشم نمی‌خورد.

وی ادامه داد: ذیحساب موظف است هر دو ماه یک بار گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه شهرداری تهران و واحدها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید که تاکنون جز یک گزارش، گزارش دیگری به شورا تقدیم نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول