اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رونق تولید؛ نیازمند برنامه و همراهی

رونق تولید که اساس کار در سال جاری قرار گرفته، نیازمند برنامه و همراهی است؛ رسیدن به این هدف مهم هم برنامه‌ریزی جامعی می‌خواهد و هم باید با حمایت همه مردم، دولتمردان و بخش خصوصی همراه باشد.

رونق تولید؛ نیازمند برنامه و همراهی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رونق تولید ابتدای امسال به‌عنوان شعار راهبردی سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد و اساس کار در سال جاری قرار گرفت.

رسیدن به اهداف رونق تولید نیازمند برنامه و همراهی است؛ رسیدن به این هدف مهم هم برنامه‌ریزی جامعی می‌خواهد و هم باید با همراهی همه مردم، دولتمردان و بخش خصوصی همراه باشد.

تأکید بر برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی صنعتی کشور و توسعه نشان‌های ملی در کشورهای هدف صادرات و نیز دور کردن بیشتر کشور از آسیب‌های تحریم و زمینه‌‌سازی برای گسترش صنایع دیگر از مهم‌ترین مواردی بود که در دیدار شب گذشته دو هزار و ۵۰۰ نفر از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشورمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفت.

بهره‌مندی ۱۴۵ واحد تولیدی سمنان از تسهیلات رونق تولید

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در همین زمینه اظهار کرد: تاکنون با معرفی ۲۸۷ طرح با اعتبار بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل این استان با موافقت اعضای کارگروه موافقت شده است.

بهروز اسودی بیان کرد: در یکصد و نود و هفتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان نیز با معرفی ۳۶ طرح با اعتبار تسهیلات به مبلغ ۴۳۲ میلیارد ریال به بانک‌های عامل موافقت شده است.

تاکنون ۱۴۵ واحد تولیدی استان سمنان از تسهیلات رونق تولید ۹۸ و اشتغال به ارزش حدود چهار هزار میلیارد ریال بهره‌مند شده‌اند

وی افزود: از مجموع طرح‌های پرداختی، ۵۷ واحد به ارزش ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال مربوط به بخش رونق تولید ۹۸ و ۸۸ طرح نیز به ارزش حدود یک‌هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال مربوط به برنامه تولید و اشتغال (بند الف تبصره ۱۸) است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: تاکنون ۱۴۵ واحد تولیدی استان سمنان از تسهیلات رونق تولید ۹۸ و اشتغال به ارزش حدود چهار هزار میلیارد ریال بهره‌مند شده‌اند.

وی همچنین از بررسی مشکلات بانکی، زیربنایی و مالیاتی ۶ واحد تولیدی تیراژه دیزل، تولیدی جعفری، ریز بسپار اسفنج شاهوار، شیمی گستر رضوان و صنعت گستر سروش صبا خبر داد.

صنایع و کارخانجات سمنان مشکل کمبود نقدینگی دارند

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: مشکل ما در اقتصاد بی‌اعتنایی به بخش تولید است و باید اعتبارات و بخش مشخص بودجه را در جریان تولید سرازیر کنیم.

غلامحسین رستمیان ادامه داد:  باید دنبال رونق صنایع و کارخانجات تعطیل و نیمه‌فعال استان سمنان باشیم و آنها را راه بیاندازیم تا اشتغال‌زایی سرعت گیرد.

وی با اشاره به اینکه صنایع و کارخانجات استان سمنان مشکل کمبود نقدینگی دارند، تصریح کرد: باید اعتبارات موجود را به مسیر تولید هدایت کرد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید اعتباری را برای وارد صحنه کار شدن جوانان اختصاص دهیم تا اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری در جامعه محقق شود.

رستمیان با بیان اینکه رسیدگی به خانواده‌های بی‌بضاعت در دستور کار ویژه دولت‌مردان و مسؤولان قرار گیرد، تصریح کرد: باید حمایت‌های اجتماعی را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر توجه به کار و تولید در کشور اولویت دارد، اظهار کرد: پروژه‌ها را با کمی تأخیر می‌توانیم افتتاح کنیم؛ اما توجه به اشتغال و معیشت مردم را نمی‌توان به تعویق انداخت.

جلوگیری از خروج منابع از استان سمنان 

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز بیان کرد: در بخش خوداظهاری مالیات در این استان، باید توجه جدی صورت گیرد.

حشمت‌الله عسگری ادامه داد: افزایش منابع درآمدی در استان سمنان، افزایش و تقویت بودجه و در نهایت تقویت و تکمیل پروژه‌ها را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: طی بررسی‌های صورت‌گرفته، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ استان سمنان نیز تاکنون، تمام منابع درآمدی خود را به خارج از استان سمنان انتقال دادند که باید به این مهم توجه ویژه شود.

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: باید از هرگونه خروج منابع از این استان به‌صورت جدی جلوگیری کرد و توصیه و تأکید جدی دارم که به این موضوع توجه شود.

عسگری خاطرنشان کرد: روند پرداخت تسهیلات در برخی از بانک‌های عامل استان سمنان کند است که نیاز به بازنگری، اصلاح، رسیدگی و توجه جدی دارد.

باز هم تأکید روی توان داخلی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی تأکید کردند: کسانی که در مورد رونق تولید جور دیگری فکر می‌کنند و برای حل مشکلات چشم به جای دیگری دارند، باید حرف‌های تولیدکنندگان را می‌شنیدند و درک می‌کردند که تنها دریچه «انتقالِ حیات، روشنایی و نیرو به داخل کشور»، همین دریچه‌ای است که فعالان بخش تولید بر روی کشور می‌گشایند.

این سخنان نشان می‌دهد رهبری باز هم تأکیدشان روی توان داخلی و توجه به ظرفیت‌های بالای تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشورمان است و باید جای چشم داشتن به آن‌سوی کشور، توانمندی‌های داخلی‌‌مان را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول