اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

20 درصد زنجانی‌ها عضویت رایگان در کتابخانه‌ها دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 80 هزار زنجانی‌ عضو کتابخانه‌های این شهر هستند، گفت: 20 درصد زنجانی‌ها عضویت رایگان در کتابخانه‌ها دارند.

20 درصد زنجانی‌ها عضویت رایگان در کتابخانه‌ها دارند

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اهمیت کتاب در جامعه و اهمیت مطالعه اظهار کرد: وقتی کتابی مطالعه می‌شود، در ذهن افراد تاثیرگذار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتاب می‌تواند برای نسل‌های مختلف ماندگار باشد و پیام‌های مهمی را به آنها انتقال دهد، تصریح کرد: کتاب فضای سالم و با ضریب خطای کمتری نسبت به سایر فضاها و محیط‌هایی است که انسان در آن قرار می‌گیرد، دارد به همین خاطر است که هیچگاه کهنه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش افراد عضو در کتابخانه‌ها است، گفت: در حال حاضر 82 هزار و 500 زنجانی عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

نیک‌بخش با اشاره به رشد ۴ درصدی اعضای کتابخانه‌های استان زنجان در یک سال گذشته افزود: در حال حاضر ۸.۳ درصد از جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و برای هر فرد ۳.۲۹ مترمربع فضای کتابخانه‌ای و ۱.۲۸ جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: از کل اعضای کتابخانه‌های عمومی استان 20 درصد در مناسبت‌های مختلف به صورت رایگان عضو کتابخانه‌ها شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های استان افزایش داشته است، تصریح کرد: در نیمه اول امسال تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های استان با افزایش ۴ درصدی به ۸۲ هزار نفر رسیده و تعداد کتاب‌هایی که به امانت داده شده نیز با ۵.۷۷ درصد افزایش به ۵۶۸ هزار و ۳۵۳ جلد رسیده است.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه برنامه‌های متعددی در استان انجام شده است، افزود: طرح اهدای کتابخوان، جذب کتاب‌های اهدایی به کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، برگزاری نشست‌های کتابخوان به صورت ماهیانه از برنامه‌هایی است که برای ترویج فرهنگ مطالعه انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها نیز نسبت به ساخت کتابخانه اقدام شده است، تصریح کرد: کتابخانه خیرساز دیزج‌آباد، کتابخانه محله ابهر از جمله کتابخانه‌هایی است که برای استفاده بیشتر اهالی ساخته می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول