اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سهمیه ایران در حج ۹۹ بعد از امضاء تفاهم‌نامه با عربستان مشخص می‌شود

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز ثبت نام زائران حج تمتع ۹۹ در بهمن ماه گفت: میزان سهمیه ایران برای حج آینده بعد از مذاکرات حج و امضای تفاهم‌نامه مشخص و اعلام می‌‎شود.

سهمیه ایران در حج ۹۹ بعد از امضاء تفاهم‌نامه با عربستان مشخص می‌شود

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با حضور در شبکه خبر سیما با اشاره به لزوم تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع اظهار داشت: با توجه به اهمیت برنامه‌‌ریزی بلندمدت درباره متقاضیان حج تمتع، تخصیص سهمیه استانی و نیروی انسانی، ساماندهی کاروان‌ها، نیروی منابع انسانی کارگزاری، برقراری ارتباط با زائران و همچنین آموزش‌های مورد نیاز آن‌ها ضرورت ایجاد می‌کند تا اطلاعات زائران به روزرسانی شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات شخصی برخی از ودیعه‌گذاران ممکن است در طول سال‌هایی که برای تشرف به حج تمتع بودند با تغییراتی همراه شده باشد، گفت: تمام ودیعه‌گذاران حج تمتع فارغ از زمان ثبت‌نام و اولویت‌ها و همچنین عدم تغییر اطلاعات شخصی از زمان ثبت‌نام، باید با مراجعه به سامانه رزرو اطلاعات خود را به روزرسانی و تکمیل کنند.

رضایی با اشاره به اینکه سامانه‌ رزرو حج تمتع سامانه اولیه فراخوان متقاضیان حج است، خاطرنشان کرد: تمامی ودیعه‌گذاران باید شماره سند ودیعه‌گذاری که در بانک ثبت‌نام کرده بودند، در این سمانه ثبت کرده و پس از به روزرسانی، کد رهگیری را دریافت کنند و بر اساس اطلاعات پایه، کاروان خود را برگزینند.

معاون حج و زیارت در ادامه به نحوه واگذاری فیش‌های حج تمتع اشاره کرد و گفت: برخی از افرادی که در نوبت تشرف هستند، استطاعت مالی یا جسمی برای تشرف به حج تمتع ندارد، بنابراین متقاضی واگذاری فیش حج تمتع خود هستند. بر همین اساس ما سامانه تشرف را برای خرید یا فروش رسمی فیش‌های حج تمتع طراحی کرده‌ایم که این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه تشرف اقدام به خرید یا فروش فیش‌های خود کنند.

رضایی با بیا اینکه ثبت نام زائران حج تمتع ۹۹ بر اساس برنامه ریزی انجام شده در بهمن ماه صورت می‌گیرد، افزود: میزان سهمیه ایران برای حج تمتع بعد از مذاکرات حج و امضای تفاهم‌نامه بین ایران و طرف سعودی مشخص می‌شود که بعد از مشخص شدن اولویت‌های تشرف، ما آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول