اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فعالیت 74 جایگاه عرضه فرآورده نفتی در گلستان/ مشکل تامین سوخت نداریم

رئیس سامانه هوشمند سوخت شرکت نفتی گلستان گفت: در سطح گلستان 74 جایگاه عرضه فراورده نفتی و 59 عرضه سی‌ان‌جی داریم و تا این لحظه حتی یک جایگاه ما برای عرضه سوخت برای یک ساعت هم متوقف نشده است سوخت به اندازه کافی در شرکت نفت وجود دارد درحال حاضر هیچ مشکلی برای تامین سوخت خودروها نداریم.

فعالیت 74 جایگاه عرضه فرآورده نفتی در گلستان/ مشکل تامین سوخت نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بر اساس مصوبه دولت از ساعت 24 تاریخ 23 آبان‌ماه جاری تغییر نرخ سوخت بنزین در کشور صورت گرفت و بنزین معمولی به لیتری 1500 تومان افزایش یافت.

قیمت هر لیتر سوخت بنیزین برای خودروهای سواری 60 لیتر خواهد بود که در کارت سوخت آنها شارژ می‌شود و سوخت هر لیتر از بنزین غیریارانه‌ای به مبلغ 3 هزار تومان و بنزین سوپر 3500 تومان عرضه می‌شود.

در این زمینه گفت و گویی صمیمی با سلیمانی «رئیس سامانه هوشمند سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گلستان»، کمال‌غریبی «سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری گرگان»، مهدی میقانی «مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان» و علی‌اصغر اصغری «معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان» صورت گرفت.

* 74 جایگاه عرضه فرآورده نفتی و 59 بام عرضه سی‌ان‌جی در گلستان فعال است

رئیس سامانه هوشمند سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گلستان با بیان اینکه در سطح استان گلستان تعداد 74 جایگاه عرضه فراورده‌های نفتی فعال است، ابراز کرد: در سطح گلستان 74 جایگاه عرضه فرآورده نفتی و 59 بام عرضه سی‌ان‌جی داریم و تا این لحظه حتی یک جایگاه ما برای عرضه سوخت برای یک ساعت هم متوقف نشده است سوخت به اندازه کافی در شرکت نفت وجود دارد درحال حاضر هیچ مشکلی برای تامین سوخت خودروها نداریم.

سلیمانی در خصوص سهمیه سوخت بنزین گفت: براساس مصوباتی که در خصوص سهمیه بنزین انجام شد از ساعت 24 تاریخ 23 آبان‌ماه جاری تغییر نرخ صورت گرفت و بنزین معمولی لیتری یک‌هزار و 500 تومان افزایش یافت برای خودروهای سواری 60 لیتر بنزین در کارت سوخت آنها شارژ خواهد شد و سوخت هر لیتر از بنزین غیریارانه‌ای به مبلغ 3 هزار تومان و بنزین سوپر 3 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

*630 دستگاه ناوگان سواری کرایه‌ای بین شهری در گلستان وجود دارد/ تاکید اصلی‌مان این است که در حمل و نقل شهری نرخ افزایش پیدا نکند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در خصوص طرح مدیریت سوخت بنزین تصریح کرد: در استان گلستان 630 دستگاه ناوگان سواری کرایه‌ای بین شهری وجود دارد که بنزین‌سوز و دارای کارت هوشمند ناوگان هستند.

مهدی میقانی خاطرنشان کرد: خودروهای تاکسی را رصد می‌کنیم و نگاه ما بر این است که براساس پیمایشی که برای این خودروها انجام می‌دهند بنزین برایشان در نظر گرفته شود و طی دو ماه آینده سامانه‌هایی بر روی ناوگان نصب خواهد شد و براساس پیمایش‌سنجی که بر روی این ناوگان نصب می‌شود، دغدغه‌ها کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: ما در بخش حمل و نقل تاکید داریم نرخ‌ها بالا نرود و برای هر تاکسی تک‌سوز حدود 700 لیتر بنزین درنظر گرفته شده است اما میزان پیمایش خودروها رصد خواهد شد که اگر احیانا بنزین بیشتری نیاز داشتند دغدغه این افراد را برطرف خواهیم کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان افزود: ما مجری تصمیماتی هستیم که در سطح ملی گرفته می‌شود نکته اصلی این است که در بخش حمل و نقل تاکید اصلی‌مان این است که در حمل و نقل شهری نرخ افزایش پیدا نکند.

* تعداد 11 شرکت سرویس مدارس در گرگان وجود دارد/ 1118 نفر در سامانه سپند

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری گرگان در خصوص سهمیه بنزین سرویس مدارس گفت: از اول مردادماه طرح «سامانه هوشمند سپند» را در شهرستان گرگان راه اندازی کردیم که این طرح یک طرح بسیار خوبی است و مزایای بسیار خوبی برای رانندگان و والدین دانش‌آموزانی که برای فرزندانشان سرویس مدارس را تهیه کردند، دارد.

کمال‌غریبی ابراز کرد: بنده یک انتقادی برای سهمیه‌بندی بنزین دارم والدین دانش‌آموزان قرارداد با سرویس‌های مدارس با نرخ یک‌هزار تومان بستند و به عنوان مثال برای خودروی سمند و پژو قراردادی با مبلغ 120 هزار تومان و برای سرویس پراید 110 هزار تومان این قرارداد تمام شده است که متاسفانه بعد از گذشت یک الی دو ماه رانندگان به ما معترض می‌شوند که باید نرخ سرویس مدارس را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و نرخ را افزایش دهیم و حداقل کاری که می‌توانیم برای رانندگان زحمت‌کش انجام دهیم این است که سهمیه سوخت را به گونه‌ای در اختیار رانندگان سرویس مدارس قرار دهیم که رضایتشان جلب شود.

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری گرگان با بیان اینکه در سطح شهرستان گرگان تعداد 11 شرکت سرویس مدارس وجود دارد، افزود: تعداد رانندگان اولیه برای ثبت‌نام «سامانه سپند» 1118 نفر بودند که از این تعداد 670 نفر در «سامانه سپند» ثبت‌نام کردند که 379 نفر ثبت‌نام نهایی شدند که پایش سامانه سوخت به این افراد تعلق می‌گیرد.

کمال‌غریبی با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس مدارس حتما در سامانه سپند ثبت‌نام کنند، گفت: این طرح از مزایای بسیار خوبی برخوردار است زیرا رانندگان باید مجوز از شهرداری و اماکن، پلیس راهور و نیروی انتظامی دریافت کنند و مسیری که راننده در خیابان طی می‌کند توسط جی‌پی‌اس برای راننده و والدین دانش‌آموز قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: طرح سپند برای نخستین‌بار در 10 شهر ایران اجرایی شد که شهرستان گرگان یکی از این شهرهاست و در سطح استان گلستان تنها شهری که به صورت پایلوت این کار صورت می‌گیرد، شهرستان گرگان است.

* هیچ دستگاه خصوصی، دولتی و تعاونی حق افزایش نرخ خدمات را ندارد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما بعد از اینکه تعدیل نرخ سوخت در کشور انجام شد بسیاری از ما سوال می‌کردند که تشکل‌ها و اصناف اجازه دارند براساس خدماتی که انجام می‌دهند افزایش دهند یا خیر که باید پاسخ دهیم هیچ دستگاه خصوصی و دولتی و تعاونی حق افزایش نرخ خدمات را ندارد.

اصغری خاطرنشان کرد: مردم در صورتی که تخلفی در افزایش نرخ در سطح استان گلستان مشاهده کردند از تلفن‌های 124 اطلاع‌رسانی کنند.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به واسطه دبیری کارگروه تنظیم بازار در سطح استان گلستان به ریاست آقای استاندار از روز نخست که تغییر قیمت ایجاد شد با تشکیل کارگروه فوری و اضطراری با حضور مدیرکل‌های مرتبط سعی کرد که استراتژی برنامه‌های خودش را در دو بخش تامین و توزیع، هماهنگی و اطلاع‌رسانی و همچنین ارزیابی، نظارت و کنترل را تدوین کند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ابراز کرد: از روز شنبه که روز نخست هفته کاری بود نظارت و بازرسی را در سطح استان گلستان آغاز کردیم و ستاد خبری با سامانه 124 را فعال کردیم تا پیام‌ها و گزارش‌های مردم را بشنویم.

اصغری گفت: براساس آماری که به ستاد خبری ادارات تابع این سازمان در سطح گلستان رسیده تا به حال در قالب گزارش‌های مردمی حدود 100 پیام تلفنی از سوی مردم داشتیم که بخشی از آن در برگیرنده پیشنهادات بود و بخشی دیگر مربوط به گله و انتقادات و بخشی دیگر نیز شکایات از واحدهای خاصی بود.

وی تصریح کرد: همکاران ما در نوبت عصر با قضات تعزیرات حکومتی در صحنه حضور دارند و سعی می‌کنیم که به فوریت در محل حضور پیدا کنیم تا قیمت‌ها را به خوبی مدیریت کنیم.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول