اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رشد 2.2 درصدی نرخ اشتغال در ساوه

فرماندار ساوه از رشد 2.2 درصدی نرخ اشتغال در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 2.2 درصدی نرخ اشتغال در ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی میرزائی صبح امروز در همایش گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در ساوه اظهار کرد: نرخ اشتغال در این شهرستان امسال در مقایسه با سال گذشته 2.2 درصد رشد داشته، این در حالی است که کشور وضعیت اقتصادی سختی را به دلیل تحریم‌های ظالمانه تجربه می‌کند.

وی با اشاره به این که رقابت در عرصه بین‌المللی و صادرات نیازمند تولید محصولات کیفی و به روز شدن صنایع است، اظهار کرد: رقابت سازنده صنایع نیازمند نوسازی و بهسازی دستگاه‌ها است که تحقق این مهم می‌تواند عرصه صادرات را برای رقبای خارجی تنگ کند.

کارگران سطح اطلاعات و دانش فنی و علمی خود را تقویت کنند
 فرماندار ساوه بیان کرد: کارگران باید بتوانند سطح اطلاعات و دانش فنی و علمی خود را تقویت کنند و این امر با بهره‌مندی از شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و رایگان خانه کارگر ساوه و زرندیه تامین شده است.
میرزائی ضمن تبریک به دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه برای کسب رتبه برتر در کشور گفت: این امر نشان از همت و تلاش مسوولان این تشکیلات برای مطالبات و خواسته‌های به حق کارگران و دلسوزی برای این قشر دارد.
وی گفت: خانه کارگر امتیازات خاصی را برای اعضای خود در نظر گرفته که دریافت این خدمات از سوی کارگران می‌تواند در بهبود اوضاع کسب و کار و زندگی موثر باشد.

حمایت از چرخه تولید در قالب حمایت از قانون کار امکان پذیر است
فرماندار ساوه با اشاره به این که حمایت از چرخه تولید در قالب حمایت از قانون کار امکان پذیر است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون در ساوه هیچ‌گونه تجمع کارگری وجود نداشته است.
میرزایی اظهار کرد: این در حالی است که ساوه دارای بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور و یکی از قطب‌های صنعتی به شمار می‌رود و برغم این که برخی واحدهای تولیدی و صنعتی دارای مشکلاتی هستند با کمترین تعدیل نیروی انسانی مواجه بوده است.
وی بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ایران اسلامی را می‌توانیم با همت بلند کارگران و کارفرمایان به فرصت تبدیل کنیم.

دوری از وابستگی به شرق و غرب اساسی‌ترین علت دشمنی بیگانگان 
فرماندار ساوه اصلی‌ترین و اساسی‌ترین علت دشمنی بیگانگان علیه ملت ایران را استقلال‌طلبی مردم و دوری از وابستگی به شرق و غرب دانست و گفت: کشورمان از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد هجمه‌ها، ترورها، تحریم‌ها، فشارها و ... دشمنان بوده است، اما نتوانسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه‌ای وارد کند.
میرزائی با بیان اینکه باید از صادرات تک محصولی یا همان نفت خارج شویم، افزود: امروزه کارشناسان با فروش نفت مخالف هستند و معتقد هستند باید بتوانیم با صادرات سایر محصولات در جهان قد علم کنیم.
وی اظهار کرد: برای حفظ استقلال باید بتوانیم انرژی را درست مصرف کنیم و این مدیریت یکی از راه‌های کنترل مصرف است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول