اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اخذ و واریز عوارض به حساب دولت، به ضرر شهرداری‌های کوچک است

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم می‌دانند که عوارض امروز صرف شهر و روستای آنها می‌شود که اگر نباشد مردم نیز بی‌اعتماد خواهند شد، گفت: اخذ عوارض به این شکل یعنی گرفتن عوارض و ریختن آن به حساب دولت درست نیست، چون در این صورت قطعا شهرداری‌های کوچک از گردونه خارج می‌شوند.

اخذ و واریز عوارض به حساب دولت، به ضرر شهرداری‌های کوچک است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه شورای استان صبح امروز با حضور نمایندگان به منظور هم افزایی بیشتر و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در توسعه شهرها برگزار شد.

در این جلسه برخلاف دعوت به عمل آمده فقط دو نماینده از نمایندگان استان حضور داشتند، موضوعی که موجب انتقاد نماینده ولی فقیه در استان نیز قرار گرفت.

در ادامه این جلسه نمایندگانی از اعضای شوراهای اسلامی استان به بیان مشکلات شهرهای تابعه خود پرداختند.

سجاد خدایی در این نشست اظهار کرد: سیاست‌های سران قوا این بود که بنزین گران شود، هرچند شوک‌ برانگیز اما به صلاح کشور بود.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم زنجان با یک گفتمان منطقی با این موضوع برخورد کردند که نشان از فرهنگ مترقی آن‌ها دارد و نشان می‌دهد که هوش اجتماعی مردم زنجان بالاست، تصریح کرد: خوشبختانه مردم به این نتیجه رسیدند که تخریب اموال عمومی درست نیست و باید مطالبات خود را از مسیر درست بیان کنند.

وی افزود: مردم منتظر صدور سند برای املاک وقفی هستند که در این رابطه رئیس کل دادگستری در ابهر بحث صدور سند برای املاک قولنامه‌ای را در صورت احراز مالکیت صادر کرده است.

خدایی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که همه شهرداری‌ها را درگیر کرده است بحث حمل و نقل عمومی و ناوگان فرسوده آن است، ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که رانندگانی که قرارداد ۱۰ سال آنها به پایان رسیده، فسخ قرارداد کرده‌اند و از همین رو حمل و نقل عمومی دچار مشکل شده است.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مجوزی برای واردات اتوبوس داده نمی‌شود، گفت: اگر برای این امر فکری اندیشیده نشود، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اصلاح سهمیه سوخت نیز تاکید داریم که نحوه توزیع باید عادلانه باشد و دولت در سیاست‌های خود در این باره تجدیدنظر کند، بیان کرد: باید بودجه ایجادی از محل صرفه جویی بنزین در مسیر درستی هزینه شود.

خدایی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی یک زیرساخت است که باید توجه ویژه به آن شود، افزود: باید سیاست‌ها طوری باشد که مردم مصرف کننده نباشند و اقدامی شود که اشتغالزایی بیشتری ایجاد شود، در صورتی که توزیع یارانه‌ها به شکل کنونی موجب کرختی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شهر و روستاها باهم متفاوت است و باید از ظرفیت هر شهر به نسبت توانایی آن استفاده کرد، گفت: قطعا پیچیدن یک نسخه مشابه برای همه شهرها و روستاهای محکوم به شکست خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌دانند که عوارض امروز صرف شهر و روستای آنها می‌شود که اگر نباشد مردم نیز بی‌اعتماد خواهند شد، ادامه داد: به عقیده بنده نحوه اخذ عوارض به این شکل یعنی گرفتن عوارض و ریختن آن به حساب دولت درست نیست و باید ساز و کار درستی برای آن اندیشیده شود، چون در این صورت قطعا شهرداری‌های کوچک از گردونه خارج می‌شوند.

 

شوراها نباید خرج سیاست انتخابات شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان هم در این نشست با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل شان ما خدمت به مردم است و ما وظیفه خودمان را زمانی درست انجام داده‌ایم که به مردم خدمت کنیم، گفت: خدمتی بالاتر از این نیست که در خدمت مردم باشیم.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه عرصه‌های خدمت‌رسانی در جمهوری اسلامی متفاوت است و هر کس با فراخور توانایی خود در عرصه های مختلف فعال است، افزود: شوراها نیز که از قوانین مترقی جمهوری اسلامی هستند، باید در خدمت به مردم بکوشند.

وی با اشاره به اینکه بدنه شورا رشد کرد اما عضو به میزان سایر اعضا رشد نکرد، گفت: قانون شوراها با همه مترقی بودن، دیر شروع شد و همین امر موجب بروز چند اشکال فنی شد و مخصوصا در دوره نخست ورود اعضا به شورا به صورت دعوتی بوده است یعنی خود اعضا می‌گفتند که با دعوت ایل و طایفه وارد این وادی شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مقررات و نواقص گاهی محلی و استانی و گاها نیاز به تدبیر و قانون دارد، تصریح کرد: از همین رو شوراها باید برای اصلاح آن به اتفاق نظر با سایر مجموعه‌های استانی برسند و سپس ببینند اگر استان‌های دیگر نیز همین مشکلات را داشتند با یک جمع‌بندی آن را به مجلس ببرند تا اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی که میثاق ملی است راه برای اصلاح دارد، تصریح کرد: در همین دو سال برای حذف قوانین دست و پا گیر در مجلس کارهای بزرگی صورت گرفته است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات صرفا مربوط به استان زنجان نیست و گاها منطقه‌ای است، گفت: روسای استان‌ها می‌توانند بنشینند و با هم افزایی به نتایج خوبی برسند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه قول دادن برای توسعه هر شهر باید به اندازه استعداد هر شهر باشد، ادامه داد: هر کاری ظرفیت خاصی را نیاز دارد و توسعه شهرها باید بر اساس ظرفیت آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نباید خرج سیاست انتخابات شود، افزود: اما در عین حال باید زمینه مشارکت بیش از پیش مردم فراهم شود.

غلامرضا خدابنده‌لو از شورای شهر زرین‌رود با اشاره به اینکه توسعه نامتوازن یکی از مشکلات موجود در استان است، گفت: گاها برخی از شهرها با داشتن ظرفیت بالا مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند که مصداق بارز آن شهرستان خدابنده است که در زمینه راه‌های ارتباطی مشکل دارد.

وی با اشاره به اینکه از نمایندگان درخواست داریم که به فکر توسعه متوازن باشند، گفت: امروز شاهد این هستیم که در برخی از شهرها که در مسیر اتوبان هستند چند بیمارستان وجود دارد اما در برخی شهرستانها مردم برای گرفتن چند قرص نان معطل هستند و این مشکلات هیچ گاه حل نمی‌شود.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه درخواست ما از نمایندگان مجلس پیگیری مشکلات مردم در مناطق محروم است، تصریح کرد:  قطعا این موضوع به پیشرفت بهتر استان کمک خواهد کرد.

بهزاد واعظی  از شورای شهر صایین قلعه هم در این نشست با اشاره به اینکه چوب لای چرخ مردم گذاشتن یک روال شده و مردم معطل برخی روال اداری هستند، تصریح کرد: باید فکری برای اصلاح این رویه شود.

وی با اشاره به اینکه گاها مردم برای اخذ یک مجوز ساختمانی ماه‌ها معطل می‌مانند، بیان کرد: باید این روال حل و فصل شود، چون مردم واقعا از این بابت به زحمت می‌افتند.

انتهای پیام/73004/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول